• NeWil

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej alla Emmaljunga-fans. Jag har ett problem som kanske har diskuterats här i tråden tidigare. Vi köpte en Emmaljunga Cerox 2.0 med hårdlift till vår lilla Emma. Detta då vi främst ville ha en bra sittvagn eftersom den används längst. Nu när vi börjat använda hårdliften så inser jag att det ju inte finns något litet sol/vind-skydd i locket på hårdliften (alltså inte citykorgen utan hårdliften). Hur har de tänkt där?! Bebisen får ju all vind på sig och är totalt oskyddad. När jag var in till Babyproffsen och frågade om de visste nåt smart tips var en annan mamma inne och hade precis samma problem som jag... hur tänkte Emmaljunga här? Nån som har ett bra tips på hur vi löser detta? Så väldigt kass design måste jag säga och jag är så besviken då jag i övrigt är så nöjd med vårt val av vagn

• NeWil
    stor grön drake skrev 2010-05-04 21:19:50 följande:
    Men... enligt hemsidan ska ju hårdliften ha minisuflett... Och helt oskydat blir det väll inte, är inte ceroxens egen sufflet kvar? Undrar bara, eftersom jag kör edge jag
    Ja alltså den har ju minisuflett men har inte den där kanten alla andra vagnar har på själva locket man lägger på Haha svårt att förklara. Hittar ingen bild på hårdliften nu heller så jag kan visa vad jag menar. Typiskt.
  • NeWil

Nu hittade jag:
    www.strickz.com/leo/bilder/20091230_2.jpg

Här ser man att på själva locket brukar det ju finnas en liten "kant" som man fäller upp så att det inte blåser rakt in på bebisen om vinden kommer från det hållet som sufletten inte är ivägen på. Förstår ni hur jag menar?

• NeWil
    the M Bitch skrev 2010-05-05 00:15:59 följande:
    Tack för tipset om fotsack. Gick till affären och provade och visst passade den bra. Känns inte som ett onödigt köp heller eftersom vi ändå kommer att behöva en till hösten Hon i affären tackar också för tipset för det är flera som kommit in med samma fråga

Valde en svart fotsack till min mörkgrå vagn. Funderade ett bra tag på vilken färg jag skulle välja men det fick bli den.
  • NeWil
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-10 21:04:43 följande:
    vad för tips?
    Äsch citeringen funkade ju inte som den ska. Störigt. Jag skrev innan och frågade om hur man gör med hårdliften då den inte har någon kant på locket som skyddar bebisen från vindar och solsken. Någon tipsade om exklusiv fotsack och efter att ha provat i affären så köpte vi en sån och det blev jättebra Nu kan vi gå ut med nya bebisen utan att hon får all blåst och sol på sig.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5