Inlägg från: NorrVimpel |Visa alla inlägg
  • NorrVimpel

Emmaljunga tråd, Vol 5

Är det någon som har en Emmaljung från mitten av 90-talet, typ 96? Jag har köpt en men det saknar det där "täcket" som är spänt över liggdelen.
    Jag tänker att jag kan sy ett men det skulle vara bra om jag kunde få hjälp med att mäta hur det skall se ut, om det är någon som har som kan mäta.
    Annars får jag väl mäta på vagnen och klura ut en egen lösning till hur det kan tänkas göras.

• NorrVimpel

U-formen är ca 120. Tvärs över suffletten är det ungefär 40,5 cm (mäter rör ytterkant till ytterkant). Längd som längst cirka 46 cm. Bottenplattan på hela botten är ungefär 75 cm lång.

• NorrVimpel
    stor grön drake skrev 2010-04-14 20:54:37 följande:
    Tyvärr Nym, min Edge verkar vara en storlek större, några extra cm på alla ledder. Men "locket" är enkelt konstruerat. Vänd liggdelen upp-och-ner och rita av den. Sidorna på min är 8cm breda och framflärpen 16cm hög (men måt upp till fäst-knapparna i suffletten för ditt mått.
    Tack för att du mätte och för förslaget om hur man skall göra . Hur är den fäst runt om jag har knappar vid sufletten men ingen annanstans, är det resår eller så annars?
  • NorrVimpel
    stor grön drake skrev 2010-04-15 08:03:33 följande:
    det är tryckknappar vid sufleten, jag hittade samma storlek i sytillbehörsbutiken. Irundeln nertill är det en bit resår på var sida, mitt bak är det tomt, men lägg runt hela du.Materialtips. ett material som matchar utsidan av vagnen, om möjligt med lite eller mycket vattenavstötande egenskaper (går att impregnera vanligt tyg) fibervadd mellan uppr på och så ett mjukt fint bomullstyg innerst.
    Tack, tack du är till jättestor hjälp {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5