Emmaljunga tråd, Vol 5
Hej på er, har ett par frågor åt er Emmaljunga experter. Jag undrar om nån har koll på om det är nån större skillnad på City cross 2008 och 2010 års modell, dvs har det kommit till nya funktioner o dyl eller är det bara tygerna som är nya? Hade bestämt mig för en ny City cross med city korg men hittade en begagnad från 2008 i toppenbra skick i snygg färg så jag överväger att ta den istället då den är halva priset till en ny.
Sen undrar jag lite hur ni gjort med syskon om ni använder citykorg? Vi får tredje barnet i augusti o tvåan är då ca 2,5 år. Sist hade vi syskonvagn men tänkte klara oss med enkelvagn + ståbräda o bärsjal den här gången. Nu såg jag att Emmaljunga återinfört syskonsitsen men den passar bara på sittdelen så vitt jag förstår rätt i broshyren o inte på citykorgen. Vill ha citykorg denna gång då vi får sommarbarn, innan har jag alltid haft sittvagn med mjuklift i. Men använder man citykorgen kan jag ju inte ens sätta två åringen i vagnen o ta bebis i bärsjal om det skulle krisa sig...så kanske jag måste skippa citykorgen.
Tack på förhand för hjälpen.