Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Emmaljunga tråd, Vol 5

ejja81 skrev 2010-03-05 16:15:19 följande:
    emmaljunga city jet går det att köpa till liggdelen till dem? å vad ligger dem på i pris då?tacskam för svar  + om et är en vagn att rekomendera från början tills man iten bheöver vagnen mer
    vilken årsmodell har du då? det är ju city korgen som ska vara till jeten
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Zelmilainen skrev 2010-03-05 17:38:57 följande:
    skulle inte köpa en city jet då den togs ur sortimentet dels för att så många haft problem med den. nu vet jag inte om nån av de liggdelarna som finns till de andra vagnarna skulle passa just city jet, men om den har en egen liggdel så tillverkas den inte längre... skulle hellre välja nitron (eller ozone om du vill åt den ergonomiska sitsen).
    city korgen är det till jeten
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Zelmilainen skrev 2010-03-05 20:22:09 följande:
    ok, då så. men är citykorgen likadan nu som den som senast fanns på cityjeten? tänkte att den kanske ändrat den så att olika årsmodeller inte passar ihop.
    ingen aning,det får man nog testa
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    sanne82 skrev 2010-03-20 16:11:05 följande:
    Vad säger ni emmaljunga experter om cuty jet?
    menar du city jet? Hade en sån,väldigt bred och när hjulen snurrar ur blir den tok bred,fastnade överallt i butikerna,måste låsa hjulen varje gång man åker ner i en smal rulltrappa. Men på stora ytor var den väldigt smidig. Skulle hellre köpa en nitro city. Hade tänkt att göra det men ska nöja mig med city crossen så jag får ny vagn även till nästa barn
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Nu i slasken tycker jag crossen är trög att köra,någon som vet om edgen är lättare?

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    sanne82 skrev 2010-03-21 08:39:01 följande:
    Ja jag menar city jet :) Men är det inte väldigt små hjul på nitro city? Vi bor på landet med grusvägar och stock och sten.. och då går det väll inte med så små hjul?Tråkigt att man inte kan få ALLT man vill ha.  En lättkörd vagn i ALLA väder och underlag som inte tar så mycket plats och är tung och klumpig och klödd när man ska fälla ihop. En som går att fälla helt i liggläge och kan både ha framåt vänd och bakåt vänd.
    jo det är lite mindre hjul på nitron men även city jeten är ju mer till för asfalts körning
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    sanne82 skrev 2010-03-23 15:19:12 följande:
    okej, då är nog inte city jet nått för oss då.. vi har mycket grusväg här. är det scootern som är "lättast" sen eller? Ska passa vår dotter på 6 mån.
    Hade hellre valt city crossen då,den väger ca 2kg mera(jämför med gamla scootern nu,nya 2.0 kanske väger ännu mindre)
    sen beror det ju på om du vill ha henne framåt bara.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    kevlarsjäl1 skrev 2010-04-01 08:46:09 följande:
    Hoppas att ngn här kan svara på min fråga. Är 3700 kr ett rimligt pris för en begagnad Nitro från -09? ser ut att vara i fint skick. Vi kommer även köpa till en ny citykorg och jag tänker att om det bara skiljer 1-2000 kr på det slutgiltiga priset mot om vi skulle köpt allt helt nytt så ska man kanske hellre köpa nytt så man får garanti? Har dålig koll på vad en helt ny nitro + citykorg kostar.. Någon som kan ge lite råd?
    nitron kostar väl ca 5000kr och en city korg 2000kr. Jag köpte ny vagn fast c och en beg city korg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Hej!
    Har varit lite frånvarnade på sistone här. Ville ju ha en nitro men det kändes inte helt rätt,visste inte vilken färg jag ville ha osv.  men nu börjar våren komma så nu är jag sugen på en smidigare vagn igen Har ju city cross-09 en svart. Är sugen på en ozone city nu. Någon som vet om city crossens sittdel passar på ozone chassi? för isåfall har jag ju även en nitro de dagar jag vill

Var ju någon här som köpt ozone city,är du nöjd? hade du nån bild? vilken färg har du?

• 3 Barnsmamma 06 09 11

kommer ni in på emmaljungas hemsida?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5