Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej på er..

Undrar lite till er som har den scootern 2.0..Min son är 2,5 år och är ca 95cm lång el nåt ditåt.Jag tycker att fotstödet är för kort..hur är det för era barn?

Hörde här inne sist att en tjej förlängt fotstödet,skruvat och satte fast stödet längre ut i sista hålet..undrar om någon gjort likadant här inne?

Hörde att den gamla scootern var 8cm längre i fotstödet,när jag hade den som lånevagn var den perfekt..men när jag köpte den nya blev jag besviken för fotstödet var inte alls så långt.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Ellien skrev 2010-03-31 16:45:58 följande:
    Jag har för mig att jag läste för ett tag sedan om nån som skrev att den nya scooterns fotstöd är 8cm kortare än den gamla versionen. Är det någon som kan bekräfta det? Om det stämmer känns det som en stor miss...
    ja..det var någon i Emmaljunga tråden för flera månader sedan..då när scootern precis kommit ut...augusti,september tror jag det var..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Ellien skrev 2010-03-31 16:45:58 följande:
    Jag har för mig att jag läste för ett tag sedan om nån som skrev att den nya scooterns fotstöd är 8cm kortare än den gamla versionen. Är det någon som kan bekräfta det? Om det stämmer känns det som en stor miss...
    glömde skriva det att när vi fick den gamla scootern som lånevagn var den kanon..han uppfällt fotstöd och hade flera cm till kanten..sedan när vi köpte den nya scootern några veckor efter blev jag så förvånad att för han hade fötterna på kanten på fotsödet,så nästan från början har vi fått fälla ner stödet..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    LindaLii skrev 2010-04-01 08:53:37 följande:
    Jag skrev om det då jag varit och mätt och valde den gamla modellen. Det skiljer 5 cm och det är rätt mkt i benlängd. Gör en klar skillnad om du ska ha ett litet äldre barn i. Min 3åring (normallång) sitter hur bra som hellst fortfarande i scooter 09 men har benen en bra bit utanför i scooter 2.0 samt att det var nästan omöjligt att få ut honom ur vagnen eftersom den nya är lägre över bygeln. Vagnen ska ju kuna hålla till en 3åring eftersom jag inte vill behöva skaffa en ny vagn igen.
    ja..sjukt att dem ändra det..vår son är 2,5 år..han är nästan för lång redan om fotstödet är nere..han är inte jättelång..har stl 98 i byxor (lite stora)..men vagnen ska väl räcka till en 4 åring har jag för mig....fattar inte vardör dem skulle ändra dem cm..5 cm är ju mycket egentligen..dem centimeter växer dem på ett halvår..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Hej..

Såg att emmljunga fått en sulky nu..den där spider.Undrar om någon har den här?Vad kostar den?
    Fördelar och nackdelar?...nu har jag en scooter 2.0 och tänkte byta el köpa en spider.Sonen blir 3 år nu i oktober.

Bromen,är det sådan som är i mitten el är det en sådan där lång över hela?

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    TereseA skrev 2010-09-11 00:15:15 följande:
    Hej..

Såg att emmljunga fått en sulky nu..den där spider.Undrar om någon har den här?Vad kostar den?
    Fördelar och nackdelar?...nu har jag en scooter 2.0 och tänkte byta el köpa en spider.Sonen blir 3 år nu i oktober.

Bromen,är det sådan som är i mitten el är det en sådan där lång över hela?
    ¨såg priset där uppe nu,
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Hej...ska sälja min Scooter 2.0. Den är 1 år  i oktober. Vad tycker ni är ett rimligt pris?

Kikat på blocket men hittade inga som var lika gammal som min där.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    annakohler skrev 2010-09-12 19:41:11 följande:
    vi sålde våran emmaljunga scooter 2,0 för ca 2månader sedan..för 1500kr inköpt september 2009 så 1500kr är ett rimligt pris
    ok..tänkte 1600kr först men 1500kr låter helt ok..

Undrar en sak med den Spider.Är det fotstödet längre en scooterns?..någon som kan dem måtten?
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5