Inlägg från: sanne82 |Visa alla inlägg
  • sanne82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Vi funderar på att köpa en Emmaljunga cerox. Vad har ni att säga om den? Är den lätt att köra? lätt att fälla ihop? vilken årsmodel är "bäst" etc? Det står lite mellan den och en Teutonia timmy.. Men teutonia timmy tycker min man verkar "klen" :)

• sanne82
    milla 1982 skrev 2010-03-20 08:39:34 följande:
    Jag hade en cerox-06 (köpt beg) i en vecka typ. Gillade den inte. sufltten var slapp o hängde. Sen gillade jag inte att vagnen bara gik o fälla i framåtvänt läge. Ingen "fjädring" i chassit och vagnen kändes bara klumpig och då bytte jag ändå från en Edge (snacka om klumpig liksom!) Synd, för jag tycker det är en snygg vagn.  Köpte en city cross istället och är helnöjd.  Vet dock inte hur de andra årsmodellerna är, hade som sagt en -06.a 
    Är city crossen mindre kumpig än ceroxen? Jag har kikat på båda på nätet och tycker inte det verkar skillja så mycket på dom.
  • sanne82
    milla 1982 skrev 2010-03-20 08:48:52 följande:
    Men om dom har den barnvagnsaffären hos er så åk o kläm! =) i våra affärer har dom ingen hemma för att den säljer så dåligt =( Ska man köpa ny vagn från affär´n vill man ju gärna fått se den innan, det är ju ändå ganska mkt pengar!
    Ja vi hat ju rätt långt till jönköping som i så fall är närmast till ett stort utbud. För oss lutar det åt att köpa en begagnad, så därför käns det bra att ha fått höra lite från andra hur vagnarna är :)
  • sanne82
    milla 1982 skrev 2010-03-20 10:23:42 följande:
    tyckte inte jag heller när jag kikade på nätet, därför blev det först en cerox.  Men city crossen är MYCKET smidigare, även om det bara skiljer några cm. Sen skiljer det säkert en del på vikten oxå, det kollade jag aldrig på eftersom jag bytte från en Edge, så var ju alla vagnar lättare
    Hehe ja det är ju skillnad på vagnarna. Vi gjorde misstaget och köpte en hoco diamond! En B vagn om man frågar mig. Klumpig, slapp i suffletten, bökig att fälla ihop, tung etc. Dock älskar vår dotter vagnen.. men den är verkligen inte skoj att köra. Får ju erkänna att vi lockades av nypriset! Men nu blir det en bättre begagnad vagn istället och gubben gillar Emmaljunga
  • sanne82

Vad säger ni emmaljunga experter om cuty jet?

• sanne82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-03-20 20:07:05 följande:
    menar du city jet? Hade en sån,väldigt bred och när hjulen snurrar ur blir den tok bred,fastnade överallt i butikerna,måste låsa hjulen varje gång man åker ner i en smal rulltrappa. Men på stora ytor var den väldigt smidig. Skulle hellre köpa en nitro city. Hade tänkt att göra det men ska nöja mig med city crossen så jag får ny vagn även till nästa barn
    Ja jag menar city jet :) Men är det inte väldigt små hjul på nitro city? Vi bor på landet med grusvägar och stock och sten.. och då går det väll inte med så små hjul?

Tråkigt att man inte kan få ALLT man vill ha.  En lättkörd vagn i ALLA väder och underlag som inte tar så mycket plats och är tung och klumpig och klödd när man ska fälla ihop. En som går att fälla helt i liggläge och kan både ha framåt vänd och bakåt vänd.
  • sanne82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-03-22 20:46:18 följande:
    jo det är lite mindre hjul på nitron men även city jeten är ju mer till för asfalts körning
    okej, då är nog inte city jet nått för oss då.. vi har mycket grusväg här. är det scootern som är "lättast" sen eller? Ska passa vår dotter på 6 mån.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5