Inlägg från: 2 små prinsessor |Visa alla inlägg
  • 2 små prinsessor

Emmaljunga tråd, Vol 5

agustina skrev 2010-03-03 20:08:05 följande:
    Hej! Har kollat lite på begagnade City crossar. Har hittat en -06 med citykorg+fotsack+regnskydd för 3000kr. Fint skick! Låter det dyrt tycker ni?
    ja, jag tycker det låter jättedyrt! En kompis till mig köpte en 06:a för 600:-, visserligen utan city korg men det var för ett år sedan.
  • 2 små prinsessor
    Zelmilainen skrev 2010-03-05 20:22:09 följande:
    ok, då så. men är citykorgen likadan nu som den som senast fanns på cityjeten? tänkte att den kanske ändrat den så att olika årsmodeller inte passar ihop.
    Vi köpte vår city korg (-06) till en city jet (-06), och när vi sedan bytte till city cross (-09) passade city korgen på den, så det är samma. 
  • 2 små prinsessor
    Kimono skrev 2010-03-08 14:35:12 följande:
    Nu har jag beställt en City cross med tillbehör! celeb white blev det:) Nån som har erfarenhet av det vita och smuts? Hon i butiken sa att det var lättare att hålla rent det vita "skinnet" än ett mörkt tyg. Hade beställt en Pro forest men blev helt förälskad i denna så jag fick byta.
    Åh, den är såå snygg! Fast jag hade själv inte valt den färgen, pga smuts...
  • 2 små prinsessor
    Zelmilainen skrev 2010-03-11 12:17:38 följande:
    aha, ok. jag tänkte att du menade en pink check med candy pink dyna... det hade nog sett konstigt ut. hehe
    Det tror inte jag. Jag har en pink check med fotsack i cerise, och har bara fått positiva kommentarer.
  • 2 små prinsessor
    Zelmilainen skrev 2010-03-11 22:09:46 följande:
    är det den i candy pink? för just den rosa är väldigt speciell i färgen, inte lika "klar" som många andra cerisa färger. det är stor skillnad på candy pink och den rosa i pink check, och ja, jag tycker det ser konstigt ut, tycker inte nyanserna passar ihop. en annan rosa kanske, men inte den.
    nej, jag har den från -07, svart och cerise. Du har säkert rätt i att det är en annan rosa på candy pink. Min cerisa och pink check är ju inte alls samma rosa dock, men som sagt, jag har bara fått positiva kommentarer. Iofs är det ju mycket svart på den, vilket ju matchar vagnen, så det passar kanske bättre ihop än pink check och candy pink (även om jag har uppfattningen att alla rosa nyanser går att kombinera )
  • 2 små prinsessor
    sprättan1 skrev 2010-03-16 19:20:09 följande:
     Passar citykorgen från 06 även 09-vagnar?
    Ja. Jag har precis den kombinationen (city cross -09 med city korg -06).
  • 2 små prinsessor
    KiaFamily skrev 2010-03-16 22:46:22 följande:
    Vad tycker du om City crossen?? Vi är lite inne på att införskaffa en sån, vore kul med för/nackdelar. Hur är den att lasta tex? Tung, klumpig osv.... Allt som är värt att veta tas tacksamt emot.
    Jag gillar verkligen city crossen, den har varit super. En rejäl vagn med fyra fasta hjul som funkar bra både i stan och i skogen, men ändå inte klumpig. Gott om plats för barnet, och snygg Gillar dock inte tygkorgen under. Den sitter alldeles för lågt, och skrapar lätt i underlaget. Jag har en -09:a, och den har inga fickor i suffletten och så vilket tidigare årsmodeller hade, och det saknar jag också (vet inte hur det är på 10:orna). Vi använder bilen mycket, och lastar in vagnen i den dagligen, och jag tycker inte det är några problem.
  • 2 små prinsessor
    milla 1982 skrev 2010-03-17 06:47:44 följande:
    hade de tidigare modellerna vädringslucka i sufletten? Blev så förvånad när jag upptäckte att min har det, var så inställd på att det INTE skulle finnas. 
    ja vädringslucka finns (minst, i alla fall) från -07.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5