Inlägg från: KiaFamily |Visa alla inlägg
  • KiaFamily

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej hej!!
    Kastar mej in här, bland er Emmaljunga-galningar{#lang_emotions_wink}... Är på jakt efter ny vagn. Har fastnat för City cross. Skulle vara kul att höra era åsikter om den.
    Hur är den att köra? Har nu en 3hjuling som inte har nånsomhelst stötdämpning=värdelös! Går mycke på grusvägar då jag har hundar, är city crossen bra i lättare terräng?
    Hur är den i bilen? Smidig att fälla ihop? Lätt att lyfta? Klumpig/stor?.....
    3hjulingen vi har nu blir smidig ihopfälld, jag vänder upp den mot sidan & spänner fast, sen får hundarna plats i coforten oxå, kortare sträckor.
    Inser ju att City crossen inte är lika smidig, men har fått för mej att den inte är så gigantiskt stor ihopfälld?

Ös ur er allt ni kan & vet om vagnen, bra som dåligt!!! Tack...

• KiaFamily
    Fru T skrev 2010-03-15 22:00:13 följande:
    90x61x52 ska den tydligen va enligt hemsidan.. ja tycker den känns gigantisk!

Kopierat från emmaljungas hemsid.....

Yttermått ihopfällt inkl. hjul (längd x bredd x höjd)
    89x60x47

Vikt chassi
    6,5

Vikt Hjul
    2,2

Vikt sittdel
    5,7

Vikt Liggdel
    4,2

(= vikt 14,4 kg inkl sittdel. 12,9 kg inkl liggdel/city korg.)

• KiaFamily
    Fru T skrev 2010-03-15 23:03:37 följande:
    vilka mått va det där?Dom måtten ja har sett på Nitron är 85x57x37å på scootern 87x35x43ihopfälld då..Dom ja skrev förut va S3ans mått...
    Glömde förtydliga, det var måtten på city Crossen.....
  • KiaFamily
    2 små prinsessor skrev 2010-03-16 22:39:10 följande:
    Ja. Jag har precis den kombinationen (city cross -09 med city korg -06).
    Vad tycker du om City crossen?? Vi är lite inne på att införskaffa en sån, vore kul med för/nackdelar.
    Hur är den att lasta tex? Tung, klumpig osv....
    Allt som är värt att veta tas tacksamt emot.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5