• Alisa

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hur bred var Emmaljungas scooter tidigare (för det är väl en scooter med de bredare däcken?). Såg att den nu är 53 cm, men är de tidigare det också??

• Alisa

Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad CC i vinter då jag nu kör en vagn med svängbara framhjul vilket jag av erfarenhet förra vintern inte var nöjd med. Någon som vet om vikten och måtten om man jämför en 2010 med en 2007?
    Läste någonstans att den 2007 vägde ca 14 kilo.

Och är det ett smart val? 2007 ser inte allför olik de som finns nu (tittar ffa på hjulen), eller är det bättre med en nyare? Vill inte lägga ut alltför mycket pengar ..

• Alisa
    Alisa skrev 2010-11-30 16:37:47 följande:
    Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad CC i vinter då jag nu kör en vagn med svängbara framhjul vilket jag av erfarenhet förra vintern inte var nöjd med. Någon som vet om vikten och måtten om man jämför en 2010 med en 2007?
    Läste någonstans att den 2007 vägde ca 14 kilo.

Och är det ett smart val? 2007 ser inte allför olik de som finns nu (tittar ffa på hjulen), eller är det bättre med en nyare? Vill inte lägga ut alltför mycket pengar ..
    Nu har jag fåt  napp  =)  En CC som enligt säljaren är välvårdad och alltid förvarad inomhus säljes för 2000kr.
    Jag hoppas att den är i tillräckligt bra skick! Blir lite fundersam eftersom priset är satt så lågt..
  • Alisa

Någon som har blild på ett större barn i Ozone?
    Jag har en dotter som är 86 cm och använder nu Bugaboo Cameleon och EL CC. Jag älskar verkligen den ergonomiska sitsen till Bugaboon men gillar inte att styret är såpass att jag trycker ner vagnen mot de små hjulen när man kör, detta gör att den fastnar vid små gropar i marken
    Nu när Emmaljunga har en vagn med svängbara hjul fram och ergonomisk sits blir jag jättesugen! Har dessutom kört Nitro (svägerskans) och vet att hjulen inte alls fastnar i hinder i asfalten som buggan.

Men jag är osäker på hur det skulle se ut med dottern i. Har dock läst i en annan tråd att ett barn som var dryga metern passade i Ozone och vid den längden är det inte dottern som åker vagn utan snarare ett ev. syskon 

• Alisa
    Alisa skrev 2010-12-14 09:53:10 följande:
    Någon som har blild på ett större barn i Ozone?
    Jag har en dotter som är 86 cm och använder nu Bugaboo Cameleon och EL CC. Jag älskar verkligen den ergonomiska sitsen till Bugaboon men gillar inte att styret är såpass att jag trycker ner vagnen mot de små hjulen när man kör, detta gör att den fastnar vid små gropar i marken
    Nu när Emmaljunga har en vagn med svängbara hjul fram och ergonomisk sits blir jag jättesugen! Har dessutom kört Nitro (svägerskans) och vet att hjulen inte alls fastnar i hinder i asfalten som buggan.

Men jag är osäker på hur det skulle se ut med dottern i. Har dock läst i en annan tråd att ett barn som var dryga metern passade i Ozone och vid den längden är det inte dottern som åker vagn utan snarare ett ev. syskon 
    Fast så gick jag tillbaka i tråden och läste om någon som haft problem med sittdelens fästen samt att den såg sned ut. :-/ Det vill man ju inte, känns osäkert. Var det därför man slutade med City Jet? Var det problem med sittdelen som var skälet?
  • Alisa

Jag såg precis på emmaljungas hemsida att det kommit en scooter S, med svängbara framhjul!    Nu har jag en treåring som knappt åker vagn, men till nästa barn som kommer i april så blir det möjligen vagn nr 2. (Dotterns vagn kommer att användas så länge bebben vill åka mot mig).
    Men läste nu att EL har blivit sämre med åren, det är tråkigt. Jag hade en softy (?) som tålde allt 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5