• 3tjejer

Vattnet i UK

Om du lätt får urinvägsinfektion så testa att dricka mer tranbärsjuice etc. Äta och dricka saker som är sura så blir miljön mindre trevlig för bakterierna som orsakar uvi.

Vi använder bara filtrerat vatten att dricka men det är för att vi inte gillar klorsmaken på vattnet.

Kanske hittar du några tips på tex http://www.1177.se/

• 3tjejer

Vet inte hur det är i Skottland som helhet men Dundee har i alla fall inte hårt vatten utan mjukt.

• 3tjejer
    Ellen Botilda skrev 2010-03-05 21:22:26 följande:
    of topic : Pim73: Är du också i Dundee? Eftersom jag är i tagen att försöka bli gravid kanske jag får rådfråga dej angående hur det funkar med förlossning och sånt här i skottland, när det lyckats ta sej? Jag fick förövrigt en del svampinfektioner precis när vi flyttade hit och tror det var pga vattnet.. men kroppen vande sej ganska snabbt och magen i stort mår faktiskt bättre här än i sverige!
    Ja vi bor i Dundee, Broughty Ferry närmare bestämt. Du får gärna fråga, jag har gått igenom sista graviditeten och förlossning på Ninewells. Bor du i Dundee? Förutom oss bor det ett par till i området, så hör av dig om du vill träffas.
Svar på tråden Vattnet i UK