Inlägg från: Tina Lisa |Visa alla inlägg
  • Tina Lisa

*Snackis 10*

Jättegrattis till lilltösen, Heeso. Hoppas allt funkar bra för er

Ullen: Jo, det kommer göra ont, men du vet ju också att så fort det är klart så är det glömt. Kan dock vara lurigt att se det så i "stridens hetta" Hoppas du hinner få din tvättmaskin på plats innan det är dags då. Kram och lycka till.

Amber, vilken grej att se fram emot. Vad skönt ni ska ha det!

Vabbar idag. Nu är det Elina. 40 grader och huvudvärk, stackars gumman. Börjar bli orolig. Senaste Panodilen verkar inte haft så stor effekt.

• Tina Lisa

Grattis till lillkillen LMH

Grattis till biljetterna Calibo!

Alla andra, grattis till årets varmaste dag, hittils NICE!

Puffar för träff i träffis, ingen mer som är på?

Elina går från klarhet till klarhet. Igår vaknade hon utan feber och huvudvärk och ett par minuter senare spydde hon ner soffan. Sen kom lunchen också upp. Det bidde inget jobb alls denna veckan. NICE! gravid: Så planerar jag det

• Tina Lisa

LMH: Fint namn ni valt. skönt att det verkar gå bra för er, med simon och allt. Hur är det med snittet? Ont?

Ullen: Ja nu kan det inte vara långt borta, rimligt vis. Tänk va, 3 goa ungar.

gravid: Ja, det var ju en bra start! Jag började också med en ledig dag när jag började i höstas Vi behövde en extra inskolningsdag.

De senaste 2 veckorna har jag jobbat hela 6 timmar. Hela förra veckan var Elina sjuk, I måndags slutade jag tidigare, tis ons ledig och idag hann jag äta frukost i 30 minuter jobba i 20, sen ringde dagis. Elina har kräkts igen. Efter vi kom hem, inget mer kräk, dock drygt 39 graders feber. Helt osannolikt detta. Börjar undra om det är nåt fel på henne. Stackarn, hon har ju inte så mycket att ta av heller.

Resan ner till Småland och Blekinge ligger på is tills vidare, får se hur det är imorgon.

• Tina Lisa

Ullen: Grattis till lille Axel här me. Skoj med en kille. Mer kläder var det ja! Trollsan: Den där känslan om att vilja ha en till med en gång känner jag igen. den har dock gått över för min del Hoppas det inte är nåt alvarligt med lillen. Lika bra att kolla upp. solaris: Ja vi åkte på fredagen trots lite feber. Sen kräktes hon igen på söndagen och en gång igår. Ska till VC imorron. Verkar vara nåt annat än magsjuka. Tre omgångar på 2 veckor. Visseligen så ringde mormor idag och sa att hon kräkts så vi hoppas att det ändå inte är nåt värre än magsjuka. gravid: Usch vad tråkigt, man känner sig nästan själv lite sviken när sånt händer, helt omotiverat egentligen. Ja, här vabbas det som vanligt. Nyter snart inte komma tillbaka till jobbet.

• Tina Lisa

Ullen: Fin berättelse. Såna kan man inte läsa för många. Har svårt att få in i mitt huvud att du har tre barn nu, va härligt!

Idag har jag jobbat en hel dag (eller75 % är ju hel för mig) Det var länge sen sist. Saknade barnen jättemycket och när jag skulle hämta dem pirrade det i kroppen av förväntan och längtan efter att krama om dem. Det är som om ju mer jag är hemma med dem ju mer saknar jag dem. De är så himla goa nu och Julian pratar så bra. Roligt! Ahhh vad jag älskar mina fantastiska små barn.

• Tina Lisa

Oj oj oj, inte konstigt att vi inte sett till dig här. Fy fasen vad jobbigt du måsta ha det. Måste erkänna att jag också tyckt det låtit som lite hokus pokus, men egentligen är det ju inte konstigt, Skönt ändå att ha fått en diagnos som verkar riktig så man vet vad man ska sträva efter. Finns det mediciner som hjälper eller är det bara "avhållsamhet" som gäller. Hoppas barnen inte lider av samma sak. Doris verkar ju vara som vanligt iaf Sköna åldrar de är inne i nu våra ungar. de är inga småttingar längre. Så mycket de klara av. Tiden rusar...

Kul med nytt jobb, antar iaf att det var vad du ville. Trodde du gillade ditt gamla.

Hoppas ni hittar en energisnål semesterplats att vara på. Du kan behöva vila upp dig av flera anledningar,

Kram

• Tina Lisa

söt presbild på tjejerna förresten

• Tina Lisa

solaris: Vi ska med en tur till Stockholm i sommar. Det är det enda vi planerat. Sen står vi på reservplats till en stuga på Guldholmen, men det kan man ju knappast hoppas på.

Barbella: Trist med sjuka barn. här har vi klarat oss märkligt länge nu. Kul med möhippa och sen bröllop. Vi var på ett i lördags. Det var kanon! Är rätt nyfiken på vart ni köpt, kul iaf att ni äntligen kan flytta till större och att ni fick sålt lägenheten.

gravid: Kul med åkpass, det blir ju inte så mycket åkt nuförtiden annars, mest farfars bil, lilla lots och annat, men det är kul att se barnen ha roligt. Hoppas ni får plats när ni vill ha den.

Ullen: Tråkigt när semesterplanerna går i stöpet, men ALV kommer garanterat bli uppskattat! Hoppas Axel blir bra snart, näsfrida är ju super. Så det är dags för köket nu. Vad kul. Vi byggde till vårt lite och bara det gjorde stor skillnad. Hoppas få komma på besök nån gång när allt är klart. Det kommer bli kanon.

Helgen som var så var vi på bröllop och i samband med det så tog vi in på Gothia Towers fredag-söndag. Mormor och morfar var här med barnen. Det var skönt med lite sovmornar och härlig frukost. Coop hotellpremie är min nya favvo. I sommar blir det tre nätter i Stockholm för hela familjen. Maxis poängcheckar kan slänga sig i väggen Coop rockar!

• Tina Lisa

skojsan: Duktig hon är. Vi har börjat så smått också. Julian gillar att gå i kalsonger, men än så länge inga spontanturer till pottan.

stina: Då får du verkligen försöka slappna av och ta det lugnt nu i sommar. Hoppas du tagit igen dig lite innan hösten kommer.

gravid: Tråkigt att Axels kompisar ska sluta. Det ska inte komma nåra nya killar då? Vads bra att hippan gick bra, hoppas det blir ett bra bröllop.

Vi var på Borås djurpark igår. Ungarna fick en tur på hästryggen. Det var premiär för båda. Vi köpte lejonkort så det blir väl förhoppningsvis nån mer runda dit. Kul för barnen och nuförtiden behövs ju inte mer än glada barn för att man ska vara lycklig. Så härligt nu när de är lite större och kan springa runt för egen maskin. Vi träffade även Daggis och tjejerna utanför tigrarna.

• Tina Lisa

ahhh vilket väder, njuter trots allt gräs (allergi) Var med Elina på utflyckt med dagis idag. Mysigt! Nu ser jag ut som en kokt kräfta. att man aldrig lär sig

barbella: Vi var i södra parken idag. Såg fina foton på hela familjen och Liam i Gangstaroutfit på gruppfotona. Toppenställe ju. Inhägnat = avslappnat.

• Tina Lisa

I morse kom vi hem från Legoland. Vi var två dagar där och det var faktiskt riktigt bra, mycket folk, men det flöt ändå bra. Barnen hade kul och vi med. En tur till Stockholm med Junibacken och Skansen har vi också hunnit med. Vi har åkt tåg och båt, allt enlig Elinas önskan, båt var bra, tåg en mardröm för H och mig. 5 h var för länge med två så små barn! Nu tvättar och packar vi om och imorgon åker vi till Småland och sen Blekinge för familjebesök. Hoppas på lite barnledigt nån kväll iaf.

Julian har lämnat sin napp till Lisebergskaninerna, så nu har vi inga nappbarn längre. Blöjan går det sådär med. Några spontanbesök har det varit men mest måste man påminna. Det är svårt när man inte är hemma tycker jag, så vi lägger väl ner ett tag.

stina: Det låter som om du kan behöva komma till jobbet lite. Ni kanske behöver lite distans allihop. Men tanken på jobbstart är ju för det mesta förknippat med lite panikkänslor. Hoppas du inte blir utarbetad nu igen bara. Jag rider också gärna. Har varit och ridit här nån gång men jag kommer inte ihåg vad det kostade. Egentligen är det lite trist med turridning, skulle hellre hyra och rida på egen hand om det går, kan var lurigt att hitta rätt bara!

gravid: Vad härligt ni haft det! Rügen lät ju mysigt.

solaris: Ha en fortsatt skön semester då! Jobbstart för dig med snart ju.

• Tina Lisa

Sista semesterdan för mig imorgon, men det har varit en bra sommar och det börjar kännas lite höstigt, så det kan väl vara dags kanske. Har varit på dagis ett par gånger i veckan, båda barnen ska på nya avdelningar med nya fröknar. Det ska nog gå bra.

Jag kan inte rida andra halvan av september och inte heller första helgen i oktober.

• Tina Lisa

GRATTIS alla 4 åringar.

Jag blir altid lite vemodig när de fyller år. Tiden går för fort...

solaris: Hoppas du hittar ett jobb närmre hemma snart.

stina: Samma här. Vi fåra altid göra allt 2-3 gånger innan det är klart. Tandläkaren har fortfarande ine fått se Elinas tänder, även om hon lovat att öppna munnen. Syntestet kommer inte heller att funka, skulle förvåna mig mycket.

Nu ska våra närmaste grannar flytta om nån är intresserad

• Tina Lisa

Här var det livat! flera sidor att ta igen, jag får erkänna att FL hade fallit ur minnet lite.

Stina: Vad skönt att han fått jobb! Hus till salu här nu igen Hur har det gått med uppmärksamheten? Har det lugnat sig?

Ullen: Gott att vara hemma igen, tänk att det blev klart till slut. Hoppas ni slipper sjukdommar framöver. Det har väl lite med den strida strömmen av små barn att göra kan tänkas

solaris: Det var tråkigt att höra. Hoppas non piggnar till snart, din syster.

skojsan: Här har med vabbandet minskat drastiskt. Det var lite precis i början av terminen, men sen har det vrit rätt lugnt.

Vi hade en bra jul i Blekinge och Småland och njuter nu av långledigt till 10:e januari. Imorgon ska vi dock med Elina till ögonkliniken, för hon ser dåligt, föga oväntat med tanke på hur illa jag ser.
      Elina har sällan varit till bekymmer, nån grinig period har det väl varit, Just nu tycker jag det är härligt att hon börjat kunna tänka logiskt och resonerar efter det. Det hjälper ju en del. Julian är det lite mer riv i. Slåss en del och sånna tråkigheter, men däremellan go och glad. Största fienden är tröttheten, då blir han monster.
      Håller på att göra oss av med lite barnprylar. Skötbordet är ur vägen och lite mer plats finns nu i badrummet. ska bli skönt att bli av md allt bråte. Har nog landat i tvåbarnslivet rätt bra, det känns som om det räcker. Det blir bara bättre och bättre. De leker så bra och vi kan göra fler roliga saker ihop. Julian fyller jusnart tre.Livet rusar vidare i rasande fart. Har blivit lite mer aktivt i jobbsökeriet och varit på intevjuer, men det har inte blivit nåt än. det kommer väl så småningom, Jag trivs rätt bra med mina 75% så länge.

Önskar er alla en god fortsättning och ett Gott Nytt År om vi inte hörs mer innan dess.

Kram på er alla!

P.S Resturangbesök är jag med på! Jag kan nästan jämt

• Tina Lisa

Mia, det var länge sen, kul att se dig här. 

Vad ni reser och far, härligt! Vi åker utan barnen vi, det är dags för Rom. I maj ska vi dit om nu inget kör ihop sig. För sommarn har vi satt upp oss på en stuga på Guldholmen, men de delas inte ut förrän i April, så vi får se.

Annars lever vi i ett sjuk och vab-vakuum. Vi har klarat av magsjuka, faber och halsont och är nu inne på feber och snuva. Februari är en förlorad månad. Fast vi har ändå lyckats klämma in ett par 3 årskalas för vår "lille" 3-åring. Så nu är han firad ordentligt.

I helgen har vi inga större planer, ska försöka få lite ordning här hemma. Ser för j-ligt ut. Nya grannar ska vi få också. Alltid lite nervöst, det är ju viktigt när man bor som vi.

• Tina Lisa

Calibo: Kul med nytt hus! Hoppas försäljningen gick bra, ni hade ju gjort det så fint, så det kan inte ha varit några problem.

Solaris: Barnen har inte varit på dagis sen den 23:e februari och då var det en dag. Men på måndag ska vi igång igen och nåde den som tar med nåt smittsamt dit Jag har gått upp från 75 till 80%. sakta men säkert. Får jag tag i ett nytt jobb så kommer det att bli heltid, annars kommer jag nog gå på 80 ett bra tag.

gravid: Vilken bra julklapp, tänk om man fick en sån nån gång. Håller med dig om snön. Nu får det faktiskt räcka.. med vinter.

Elina verkar börja få problem med mardrömmar. Nyss låg hon i sängen och grät och sa att hon inte kunde låta bli att drömma om lejon och spöken, vart det nu kommer ifrån. Sa till henne att hon skulle tänka ut vad hon ville göra i sommar så hon kunde berätta för mig imorgon. får se hur det funkar. Nån annan med mardrömsproblem?

• Tina Lisa

Elina somnade till slut och berättade dan efter att hon vill rocka rockring, åka till stranden, liseberg och djurparken i sommar. Ja just det, klippa gräs också

Att det var lite extra jobbigt den kvällen var nog för att hon inte var så trött. Fast det händer att hon pratar om mardrömmar när hon vaknar på morgonen, men hon brukar inte vakna av det på nätterna än iaf. Kom ihåg nu att de första mardrömmarna hon nämnt var att hon drömde om jultomten. det var ett par jular sen och hon tyckte han var läskig då. Stackarn...

• Tina Lisa

Elina och Julian har fått nagellack några gånger, sen använder de läppcerat och Elina har ett med sig, men det har hon ju behövt mot spruckna läppar i vinter. Det är inte sånt de menar, barnen på dagis. Läppstift låter lite extremt för dagis. Kolla med personalen. Vad gäller kläder så är det byxvägran här med, dessutom vill ju Julian gärna vara som sin syster så det är en del klänningar, hårspännen, tunikor på honom också. Jag tycker inte det spelar nån roll, de får ha vad de vill så länge de har ordentligt på sig när de är ute.

Svar på tråden *Snackis 10*