Inlägg från: Luckiest |Visa alla inlägg
  • Luckiest

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara
    Liselotte & Isabella
    Lina & Tilde
    Annelie & Noel
  • Luckiest

Grattis Isac på din födelsedag! Hoppas du haft en underbar dag med smarrig tårta och fina presenter!

• Luckiest

Isak med k menar jag såklart!

Jag måste tråkigt nog stryka mig från fikalistan då vi ska bort och troligtvis inte har hunnit hem vid den tiden.
    8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara
    Liselotte & Isabella
    Lina & Tilde

• Luckiest

Emmy: Vecka 32 redan!? Så fort det gått!

Nu har det verkligen blivit höst på riktigt! Björkarna har börjat gulna och höstluften är ett faktum! Och med detta kommer även "vinterklädesfunderingar"! Har ni köpt overall, vinterskor, underställ o.s.v.? Vad blev det isof för något?

Sen så kan jag avslöja att även Noel ska bli storebror om allt går som det ska!

Men än är det inte facebook

• Luckiest

Oj, tappade visst en del!
    Det är inte Facebook och bloggoffentligt än så det vore snällt om ni inte skrev nåt där!

Hoppas ni har det bra allihopa!

• Luckiest

Ja, precis som Lina sa är det beräknat till den 7 mars så vi är nu i vecka 13. Helt sjukt att det är beräknat på samma dag! Vi hade båda pratat om att börja prova någongång under sommaren men att det skulle bli samma dag är ju helt osannolikt! Att min bästa vän som är med i samma "gäng" ska ha 3 veckor innan oss är också helt galet!

• Luckiest

Ang. klädvalen så vikingskorna var vi också hemskt nöjda med och likaså polarnoverallen så det blir samma i år.

Polarnoverallerna kommer nog in nästa vecka och då gäller det att hålla sig framme för som ni säger så är ju deras strorlek alltid slut och när då då dessutom gäller dessa overaller så brukar det ju bara säga slurp så är allt slut!

• Luckiest

Oj så spännande Emmy! Jag förstår att du längtar!

Om det är någon som inte köpt vinterskorna ännu så tipsade en kompis om att dom säljer viking, ecco och andra märken några hundralappar billigare uppe på ersboda på något som hette kanske skohuset?!

Hur har ni det annars? Här är det bara bra och magen växer som gräs. På måndag har vi ultraljud och jag längtar som en tok men känner mig även nervös över att något skulle vara fel. Jag hoppas vi ska få reda på om det blir en lillasyster eller en lillebror!
    Jag har haft en känsla om att det ska vara en tjej men nu på slutet har jag kännt mig nästan övertygad om att det är en lillebror som ligger och kurar därinne!

Har intuitionen stämt för er andra gällande kön?

Ha det så gott i blåsten!

• Luckiest

Ja, gott nytt år på er!

Nu är det nära Erika, hoppas den lill* snart kommer ut!

Här växer magen och gror, vecka 31 nu och jag förstår inte vars veckorna tar vägen.

Hur går det för er Emmy? Tycker Klara det är roligt med lillasyster?

Sköt om er!

• Luckiest

Hej på er!

Joodå, magen växer och jag känner att min form mer och mer börja kunna liknas vid barbapappas. Vecka 36 nu och fogarna ger sig till känna likaså förvärkar/onda sammandragningar. Förutom detta och halsbränna ska jag inte klaga!

Vilken rolig ålder barnen är i nu förutom trotsen som ofta ger sig till känna! Gud vad man får skratta åt alla deras fyndigheter och bus! Underbara barn!

Nu skvallrar jag lite också att Saxan som hängde i tråden förut ska för er som inte vet ha en till bäbis!
    Någon som har koll på de andra, Sittak och Boppan? Sittak har också fått en till va?

Sara: Jaa, magsjuka har vi haft en släng här med men peppar peppar, allt annat har vi klarat oss i från sånär som på en del snuva men, det hör väl till!

Något jag funderar på är däremot att Noel periodvis haft sådan hemsk hosta på natten men i övrigt är pigg, någon annan som känner igen detta?

Sköt om er!

• Luckiest

Ååååh, största grattiset Sara! Gud så roligt!

Här är det ingen bebis som tittat fram men jag räknar kallt med att gå över 9 dar som med Noel!

Du frågade ju förut Sara när Saxan skulle ha och om jag inte är helt ute och cyklar tror jag hon är i vecka 32 eller där i kring!

• Luckiest

Nu, efter en lång förlossning är världens vackraste lilla Vincent här! Han väger 3780 gr, är 51 cm lång och föddes i går kl. 15.45.
    Han är så här långt en väldigt förnöjsam liten kille och äter med god aptit!

Hoppas ni har det gott!

• Luckiest

Vilka snyggingar i tidningen i dag! :)

Och vilket underbart hår Klara har, sötnosen! 

• Luckiest

Noel slutade att sova efter juluppehållet då han inte ville sova när han var hemma under ledigheten. På så vis gick det ganska smärtfritt och för det mesta går det riktigt bra men, vissa dagar skulle han verkligen ha behövt sova. Som du säger vid 16-17, mitt i middagslagningen då är det många gånger tjurigt och högljutt och man tänker tyst för sig själv att VARFÖR skulle han sluta sova på dagen men samtidigt så har vi haft så mycket problem med att få honom att somna på kvällen vilket han numera gör innan godnattsagan är klar så det överväger helt klart!

Vilka vecka är du i nu Sara?

• Luckiest

Hej på er allihopa! Hur har ni det? Tänk, det känns inte så himla länge sedan vi med stormagarna drack vitaminkickar på station och nu är alla våra förstfödda 5 år! Helt otroligt!

Hoppas ni alla mår bra!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)