Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
Ja nu hoppas vi att det är slut på sjukdomar och snö tycker jag! Tilde har varit hängig av och till i en dryg månad nu, öroninflammation som behandlades med kåvepenin och en besvärlig hosta... Hela förra veckan var hon hemma från dagis men i helgen har hon varit pigg så idag fick hon gå på dagis och snacka om att hon var taggad, hon hade inte tid att äta frukost för hon skulle bums ta på sig overallen och åka iväg.
Här hemma har vi också en dam med mycket bestämda åsikter, hon älskar att vara ute och accepterar inte ett nej utan går i så fall (efter en stunds skrikande) och klär på sig själv och smiter ut, så nu har vi fått börja låsa dörren....
En annan sak som hon gör är att kasta saker, oftast glas eller bestik från bordet när vi äter. Jag tycker också att det är jättesvårt, men försöker så gott jag kan fundera varför hon gör som hon gör för jag vill tro att de inte gör saker för att vara dumma utan för att testa, få en reaktion etc.
Härligt fynd du har gjort Sara! Vad köpte du för storlek?
Vi har köpt ett par ofodrade stövlar åt Tilde som är stora nog att ha en tjock sula och en tjocksocke i när det är kallt.
Jag vet att sommaren känns låångt borta nu men visst finns det fler än jag som är sugna på en liten tripp till Lycksele Djurpark!?