• Makka Pakka

Jag lider med min vännina...

Min kompis har sedan många år haft problem med oregelbunden mens.
    Hon har i värsta fall varit helt utan mens i 6 mån. Och nu är det ca. 4 mån sen sista mensen. Hon har cellförändringar på livmoderväggen som ska vara ofarliga men ska hållas under kontroll.

Hon och hennes make har nu i nästan 1 år försökt bli med barn utan att lyckas. Jag vet att 1 år är inte länge (fick själv kämpa i 2,5 år) men jag känner med henne. Ser hur hennes humör sjunker för varje månad och hon är lite deppad. {#lang_emotions_frown}
    x
    KK/Gyn vill inte hjälpa dom än, då de har inte försökt över 1 år.. så jag tänkte kolla med er om ni kanske kan lista ut vad som är "fel" på henne.

Som sagt så har hon lite olika problem:
    - oregelbunden mens
    - ingen mens i längre perioder
    - akneproblem
    - cellförändringar

Hennes sköldkörtelprover var bra, hon är inte överviktig och har inga stora smärtor/mensvärk heller.

Någon klok där ute som känner igen detta?

♥♥♥080626♥♥♥
  • Svar på tråden Jag lider med min vännina...
  • Makka Pakka

Ja, just det!

Hon köpte ÄL-test och tog ett test vardje dag i 10 dagar. ALLA visade starkt positiv - varje dag! {#lang_emotions_undecided}?

Hon har också gjort säkert 20 tal grav.tester under de sista 4 mån men alla har varit negativa.

♥♥♥080626♥♥♥
  • Makka Pakka

Ingen som känner igen sig?

Kan det ara PCOs? Kan inte så mkt om den.. endometrios??? {#lang_emotions_sealed}

♥♥♥080626♥♥♥
  • Makka Pakka

Hej igen..

Hennes BM sa att det kan inte vara PCOS då hon är normalviktig!
    Och det verkar vara fler som har det som är inte överviktiga - konstigt?!

Nu har de fått tid för utredning - hoppas hon får hjälp och stöd hon behöver!
    Vi fick veta att en av våra närmaste kompisar också väntar barn nu - de lyckades på första försöket. Min vännina blev glad för den andra tjejens skull men hon kunde inte hålla tårarna tillbaka {#lang_emotions_cry}

♥♥♥080626♥♥♥
Svar på tråden Jag lider med min vännina...