Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
moln och sol skrev 2011-05-10 22:53:44 följande:
Klart att du får svara ! Jag klarar inte att resonera som i boken. Även om jag förstår att det är en sak som borde kastas, så har jag svårt att göra det i praktiken. När min kille skulle till tippen senast och jag kände att vi måste bli av med lite saker, så fick jag verkligen säga: "Ta med ståbrädan och nattduksbordet, men gör det snabbt och utan att jag behöver se det." Likadant kan det kännas om jag lägger ett plagg i en påse som vi ska ta till klädinsamling. Liksom panikartat: "Ta påsen. Knyt den och spring iväg innan jag ångrar mig!"
Har du rensat något mer? Här har det varit så fint väder, så jag har varit ute hela dagen. Nu när barnen sover är jag lite för slö, för att dra igång något. Men jag tar nya tag imorgon!
Tyvärr varit dåligt med rensning här de senaste dagarna. Blir så slö i värmen. Men igår rensade jag iallafall en stor hög med papper som samlat på sig; mestadels reklam och tidningar. Tittade igenom och slängde. Alltid något
Just reklam tycker jag är svårt att hålla efter. Jag brukar slänga det så fort jag tittat igenom det, men det kommer ju så otroligt mycket reklam och jag vill absolut titta igenom allt för att inte missa något bra erbjudande. Problemet är bara att man inte alltid har tid att titta igenom allt och så samlar det sig på hög