moln och sol skrev 2010-05-08 11:58:47 följande:
Dig skulle jag behöva ha vid min sida när jag rensar här hemma! Du är så klok! Samtidigt skulle jag skämmas så över mitt sparande, som inte skulle hålla jämfört med ditt kloka resonemang! Jag tycker i hjärtat att allt från 1982 måste sparas, om man hittills har sparat det. De sakerna går ju inte att återskapa. I huvudet däremot förstår jag att vissa saker suger energi och borde slängas...
om jag vänder på frågan, hur ofta används dina nostalgiprylar? Är det inte faktiskt så att det bara är då städning/rensning kommer på tal som du faktiskt tittar på prylarna? vad gör dom annars, samlar damm??
vad har du då för nytta av alla nostalgigrejor om dom bara ligger i en låda och tittas på 5 min en gång om året?
Som sagt, fundera på syftet med att sakerna är kvar? Varför är det så viktigt att spara precis allt? vad är det du tror ska försvinna med att du sorterar ut sakerna?
vore det inte skönare att göra bokslut med sitt förflutna coh faktiskt markera att idag är det år 2010 och här och nu lever jag och framförallt är jag värd bättre än att älta en massa nostalgiskt sliskigt klibb som ju faktiskt blir mer bittert och fadd i smaken för varje år som går... ??
sakerna du sparar ger ju dig uppenbart ångest, så varför göra ont värre?