Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

sålde typ allt förutom de minsta kläderna, det får dottern ha som  dockkläder.

jag ska sätta igång med rensandet i sommar, just nu plugagr jag och jobabr samtidigt så tiden finns inte. har blivit rätt rba på att blunda tyvärr.

funderar på vad man ska sätta igång med först:
    köket ,
    badrum
    hall (här har jag alla garderober)
    vardagsrum(här sover jag+har mitt skrivbord och pysselhörna)
    Dotterns rum

funderar på om det får bli denna prioordning, elelr har ni ngåra bra tips?

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

Jag är så sugen på att städa men hinner aldrig!

Längtar tills den 8 Juni då har jag äntligen gjort klart skolan så då jobbar jag "bara". dvs inget sitta hela kvällarna osv....! LÄÄÄÄÄNGTAR!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

haha, vill ni se mitt skrivbord ;)

och japp, såhär ser det alltid ut ;)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Fantasia78 skrev 2011-05-21 12:01:28 följande:
    Samma här, fast mitt är stökigare. Höga högar av saker som jag inte hunnit sortera igenom och ta bort (slänga, sätta i pärm).
    Ska avsätta en timme idag med att sortera saker från mitt skrivbord. Jag hoppas på att hitta lite gammal reklam (sådant är ju lätt att slänga i pappersåtervinningen). Men tyvärr är det en hel del som behöver sättas in i pärm. Ska jobba idag också, men SKA avsätta minst en timma idag och mer tid imorgon till detta. Är ett stort projekt tyvärr att få ordning där.
    (Skulle jag skicka ett foto skulle ni nog få en chock över så höga högarna är. För att öppna fönstret bakom skrivbordet får man ställa sig på ett speciellt sätt för att högen närmast inte ska ramla.)

DETTA ska jag få ordning på. Första steget är taget NU...! (Heja gärna på lite, så kanske jag klarar att städa fortare...)

Nyfiken gul: Du har ju jättefint hemma; jag vill också komma dit. Solig Det blir ju mer lättstädat om allt kan läggas på sin plats inom rimlig tid.
    Men det kan ju finnas perioder i livet, t ex om en nära anhörig är sjuk, då man faktiskt tvingas att låta städning få prioritet två... (Jodå, det är sant att det kan vara så.) Himla jobbigt att driva projektet storstädning så att man får tillbaka en grundordning i alla rum. Men det ska gå.

Nyfiken gul: En annan sak jag undrar lite över... Har du alltid haft så här fint hemma? Eller har du också haft lite stökigt tidigare, kanske i något rum eller del av r
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

kanske man ska erkänna att jag nyss städade det, typ i torsdags kväll ;) men sitter man och skriver uppsats får man ha stökigt ;)

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Nyfiken gul skrev 2011-05-29 10:22:34 följande:
    stog på en stooooooooooooooooor backluckeloppis igår och hade fyllt bilen från golv till tak .

jag sålde ju inte allt men fick ändå in 700 kr.. och ärligt talat.. jag har ingen aning om vad jag faktiskt sålde och det är ju inget jag uppenbarligen inte heller saknar....

700 kr rätt ner i  reskassan till höstens utomlandsresa..

rekommenderas!
    TYVÄRR har vi inte sådana grejor härikring så ofta (och jag har varken bil eller körkort ;) ) men tänker när studierna är slut för terminen lägga ut hur mycket som helst på tradera. Behöver ju få iväg alla dessa högar! Och så behöver jag få in pengarna. Allt som går att säljas ska säljas är tanken. Inget mer "bra och ha" tänk!
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

längtar så till den 9de då jag tänker sätta igång på riktigt med rensningen...

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    M och M skrev 2011-07-12 20:07:30 följande:
    Ett bra tips är ju att försöka få så mpnga räkningar och dylikt som möjligt på autogiro eller e-faktura, då slipper man få papperslappen hemskickad. Jag har väldigt fåtal räkningar som kommer i posten, vilket jag tycker är TOPPENskönt då jag också hatar papper och inte vet vad jag ska göra av med dem och de bara blir liggandes
    jag har gjort samma, det är "bara" hyra och barnomsorg som kommer hem, lönespec+el och internet och försäkringar kommer på internetbanken!
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

ge mig motivatioN!

kom av mig idag, hade världens mål, men blev helt uttömd på energi då jag fick antagningsbeskedet till högskolan, kom in på utbildningen jag ville!  så nu har jag suttit vid datorn hela dagen =S

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Ramborg skrev 2011-07-14 21:01:45 följande:
    Grattis, Finsmamma!
    tack, men har som sagt ingen motivation till städning egentligen... så vette fan hur man ska lösa detta ;) ;)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...