Fantasia78 skrev 2011-05-21 12:01:28 följande:
Samma här, fast mitt är stökigare. Höga högar av saker som jag inte hunnit sortera igenom och ta bort (slänga, sätta i pärm).
Ska avsätta en timme idag med att sortera saker från mitt skrivbord. Jag hoppas på att hitta lite gammal reklam (sådant är ju lätt att slänga i pappersåtervinningen). Men tyvärr är det en hel del som behöver sättas in i pärm. Ska jobba idag också, men SKA avsätta minst en timma idag och mer tid imorgon till detta. Är ett stort projekt tyvärr att få ordning där.
(Skulle jag skicka ett foto skulle ni nog få en chock över så höga högarna är. För att öppna fönstret bakom skrivbordet får man ställa sig på ett speciellt sätt för att högen närmast inte ska ramla.)
DETTA ska jag få ordning på. Första steget är taget NU...! (Heja gärna på lite, så kanske jag klarar att städa fortare...)
Nyfiken gul: Du har ju jättefint hemma; jag vill också komma dit.
Det blir ju mer lättstädat om allt kan läggas på sin plats inom rimlig tid.
Men det kan ju finnas perioder i livet, t ex om en nära anhörig är sjuk, då man faktiskt tvingas att låta städning få prioritet två... (Jodå, det är sant att det kan vara så.) Himla jobbigt att driva projektet storstädning så att man får tillbaka en grundordning i alla rum. Men det ska gå.
Nyfiken gul: En annan sak jag undrar lite över... Har du alltid haft så här fint hemma? Eller har du också haft lite stökigt tidigare, kanske i något rum eller del av r