linas fina skrev 2011-01-21 19:54:10 följande:
Det kan vara en konst att hålla snyggt. Det kan gå åt pipan snabbt om man inte har någon bra struktur.
Ett tips är att faktiskt inte ha så mycket prylar. Ha endast det du använder samt det du verkligen tycker om. Resten kan du skänka även om du fått det av någon vänlig människa.
Det som inte används just nu kan förvaras i lådor någonstans, ordentligt märkta.
Tänk på att var sak ska ha sin bestämda plats, då blir det enklare att plocka undan. Ingen pryl ska vara utan "hem" så att säga.
Plocka undan varje kväll. Lite varje dag gör skillnad.
Papper, foton och sånt som du vill spara, sätt in det i album och pärmar.
Har du barn, ha inte miljoner leksaker, det bli stökigt på nolltid. Mindre leksaker och bra förvaring till dem är att rekommendera.
Har man ordning så blir det lättare att sköta städningen. Då är det enklare att faktiskt ta fram dammsugaren och svepa av. Lika med badrummet. Mycket enklare att torka av om det inte står massvis med flaskor och smink framme.
Det här har hjälpt mig. Blir kaos om jag inte har grundordningen och blir det för mycket prylar rensar jag ur med jämna mellanrum. Det gör det dessutom roligare att hålla fint, när det inte dräller saker överallt. =)
Hej och tack för ditt svar!
Måste bara tipsa om en grej till alla andra som har barn! Jag köpte denna på
lekmer.se:
http://lekmer.se/inredning/forvaring-och-bokhyllor/lador/toy-story-f%c3%b6rvaringsl%c3%a5da-50-l
Och den är verkligen kanon! Den står i vardagsrummet. Kommer även köpa en eller två till, till deras rum.
Den rymmer 50 liter, och innan jag köpte den tänkte jag "undrar om den räcker till allt lego"
och ja.. Legot låg längst ner på botten, det såg löjligt ut
Den är stor och jättebra!
Jag ska försöka tänka på ditt tips, och även läsa igenom tråden lite igen, för att få lite inspiration.
Jag måste göra nånting, NU! Jag älskar verkligen den här tråden, den är guld :)