Inlägg från: fucktard |Visa alla inlägg
  • fucktard

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

Fantasia78 skrev 2011-02-01 20:55:01 följande:
    Hur låga lådor behöver du? (höjden=?)
    Jag är faktiskt inte riktigt säker, dumt nog monterade vi ner den innan vi ens tänkte på lådorna... Det är iaf en sån här säng: www.halens.se/Product/053249%3d&sortBy=Default&sortDirection=Ascending&oc=007

Dock står bara längden på benen, och de sitter en bit upp inuti sängen eller hur man ska förklara... Har du någon aning om hur låga det finns eller var man kan köpa riktigt låga, så kanske jag kan hitta när jag mätt? Sängen står i min lägenhet på andra sidan stan, så jag kan inte bara gå dit och mäta heller. Drygt när jag väl kom på det Obestämd
  • fucktard

Rusta har vi iaf i stan, så där ska jag kolla. Annars ska vi visserligen köpa bokhyllor på Ikea (böcker överallt! Katastrof!), så det ska jag också ta och kolla upp. Netto har vi inget i närheten vad jag vet, men Ica Maxi har vi iaf några mil bort, så jag ska ta och kolla på alla ställen ni nämner. Tack så mycket!

• fucktard
    oxe79 skrev 2011-02-02 10:10:46 följande:
    Är det saker i som ni använder ofta eller mer långtidsförvaring, typ säsongkläder?
    Jag tänkte på, det finns ju såna där förvarings "påsar" man suger ur luften ur. Dom blir ju rätt platta.
    Har för mej att jag sett såna på Maxi.
    Jag vet inte riktigt vad det är faktiskt, det är mest sambons saker. Typ verktyg han använder väldigt sällan och sånt, lite papper och broschyrer av olika slag... Jag har dålig koll, men han säger att det ska vara där, så då blir det väl upp till mig att hitta bra förvaring, även om jag helst skulle slänga ut skiten
  • fucktard

Åh, det ska jag också kolla upp!

Just nu är det kaos här.
    Vi tömmer fortfarande min lägenhet, men min sambo agerar enligt mig helt ologiskt. Det är ju otroligt mycket som ska slängas och ges bort till second hand. I stället för att packa ihop det och låta det stå kvar i lägenheten tills vi kommer iväg (ingen bil just för tillfället), så har han bestämt sig för att allt ska tas med hem till våran lägenhet. Det är knappt så möblerna får stå kvar.

Han säger "Men då har du ju tid på dig att gå igenom". Jag vill inte gå igenom! Jag vill slänga, kasta och bli av med allt skräp som har stått i alldeles för många år. Vi har blivit lovade att få hjälp av min bror som har tillgång till lastbil med att plocka in allt skräp och åka till soptippen och second hand, och hit med sängen. Men det spelar ingen roll hur många gånger jag säger det, han lyssnar inte och tycker att jag har fel.

Jag vet inte, men med tanke på att jag har flyttat 18 gånger så känns det som jag faktiskt har koll. Ååh.

Så om någon vill se ett skräckexempel på vad som händer när man inte slänger - kom hit och trampa runt i de smala gångar vi får lov att göra genom skräpet just nu.

• fucktard

Ska man spara betalda räkningar? Jag brukade göra det förut (oj vad noga jag var, jag hade en pärm med register och till och med en extra flik för traderaköp så jag skulle veta var pengarna gått, haha), men nu gör jag det inte längre. Känns som att de bara blir liggande och tar plats.

Jag kan tänka mig att det kan vara bra om någon hävdar att man inte har betalt, men det kan man ju bevisa med ett kontoutdrag från internetbanken?

Jag som tyckte jag var så duktig som faktiskt slängde något

• fucktard
    Nyfiken gul skrev 2011-02-18 17:13:10 följande:
    räkningar som är relevanta sparas mangrant här hemma - dvs sånt som har med huset att göra, bilarna och motorcykeln...

Däremot sparas INTE räkningar av privat karaktär som tex: Fackavgifter, prenumerationer, klubbar, medlemsskap, postorder, tandläkaren, avbetalningar, mobiler osv...  sånt slängs direkt när det är betalat.
    Aha, men då har jag inga problem då
    Alla viktiga utgifter står på sambon, han sparar allt. Då ska jag fortsätta slänga med gott samvete
  • fucktard

Var kommer all skit ifrån? Jag förstår inte!

Hittills har vi åkt till soptippen 4 gånger, med full bil.
    Vi har varit till second hand bortåt 10 gånger, med ett par kassar åt gången.
    Second hand har varit hem till mig och hämtat möbler.

Idag har jag rensat kläder, och har slängt en tvättsäck (lite större än en sopsäck) full, samt fyllt en med kläder som ska skänkas bort. Det kommer bli mer allt eftersom jag tvättar undan, då jag inte gått igenom alla strumpor och underkläder för att kolla efter trasiga/omatchande/för små/för stora/urblekta.

Vi har sålt en del på tradera.

Ändå är det fullt.
    Totalt jävla fullt, på ren svenska.

HUR kan man samla på sig så mycket skit när man inte ens levt ett kvarts sekel?!?!FörvånadSkrikandes

• fucktard

Jag har gjort en pärm!

Jag har satt in alla viktiga papper i plastfickor; mina betyg, praktikbedömningar och studieplaner. Sen ska jag sätta in mina diagnospapper också, de ligger för tillfället i en annan plastficka i en kartong. Nu är jag glad!

• fucktard
    Shaun the sheep skrev 2011-02-21 12:01:16 följande:
    Bra där! Jag känner mig också enormt duktig idag. Har diskat disken från igår och idag, rensat hela vardagsrummet (det var riktigt illa. Så illa att jag faktiskt fick en chock när jag kom hem från dagis, där kan vi snacka hemmablind) och sen dammsög jag kök, hall, vardagsrum och toalett. Kvar är sovrummen (2 st) och badrummet. Men nu var det ju så att man INTE skulle haka upp sig på allt man inte gjort, utan fokusera på att man gjort något alls :) Jag är stolt över mig själv idag! =)
    Ja, så ska vi tänka! Det känns redan bättre
    Du har ju gjort en del fast klockan bara är 12. Vissa av oss kom inte upp ur sängen förän efter 10...

Hmm, jag plockade undan efter frukosten. Mer än så har jag inte hunnit, än
    Tenta på gång, så lägenheten kommer vara renare än någonsin, haha. Har iaf fått sambon att gå med på att vi ska rensa även hans hög (enligt mig skräphög, men det vågar jag inte säga ) när vi är klara med mitt. Vi ska även köpa en monsterbyrå så vi slipper ha kläder överallt. Nu går det framåt!

Det är bra att vara stolt! Är det bara jag som har en ovanligt härlig dag idag?
  • fucktard

Nu gäller det. Flyttstädning idag och i morgon.

Har ni några bra tips? Har visserligen fått en lapp av bostadsbolaget, men fler är alltid bättre när det gäller tips

• fucktard
    Nyfiken gul skrev 2011-02-26 14:01:10 följande:
    jag har tipsat om flyttstädning längre bak i tråden... klicka på "visa endast" så tror jag att du får upp det....

annars har jag tips på lager om du vill.....
    Jag ska kolla Nu är det bara ugnen, skåpet under ugnen, fläkten, frysen som ska göras rent i morgon när avfrostningen är klar, golven, balkongen och några fönster kvar. Det blev 8 timmar på raken idag, så nu är jag trött och har små sår över hela händerna som tyder på att jag visst inte tål Cillit bang. Nya tag i morgon!

Men om du har fler tips än de du redan skrivit så tar jag såklart tacksamt emot
  • fucktard

Pust, nu är det klart!

Det är lika för mig förresten, jag slänger mitt och hoppas att han ska inse att vi kan slänga hans också...

• fucktard

Nu börjar det äntligen hända grejer här! Igår plockade jag ihop det sista efter flytten, ni vet de där jobbiga grejerna som alltid blir kvar till sist och man inte vet var man ska göra av...

De ligger nu i en sopsäck, som jag ska gå igenom metodiskt och sortera ut - det som ska vara kvar ska på sin plats genast, det som ska slängas ska ligga i påsar till soptippen när de öppnar, det som ska skänkas i egna påsar och det som ska till källaren i en kartong. På fredag kommer min bror med en bokhylla vi ska få, så då kommer äntligen de sista böckerna ur vägen.

Nu är det bara ett problem kvar - hur ska jag få sambon att börja rensa sina saker också?

• fucktard
    Nyfiken gul skrev 2011-03-20 12:36:45 följande:
    kanske lite elakt men effektivt: se till att hans saker helt enkelt inte får plats någonstans... det ska helt enkelt inte gå att skyffla in en kartong eller några sopsäckar i ett förråd eller liknande bara för att det finns plats... för det är ju just plats det inte ska finnas...
    Problemet är att det mesta av hans saker är sånt som behövs, men inte så ofta... En såg här, en borrmaskin här, massa båtdelar och bildelar överallt. En samling med skruv som ni inte skulle tro era ögon om ni fick se. (en gång tog han med mig till biltema och gick runt på parkeringen och sjöng att man aldrig kan få för mycket skruv, haha. Jag håller dock inte med!) Kläder till förbannelse, han skulle kunna ta en ny tröja varje dag i två år utan att behöva tvätta.Helt sjukt!

Men, han har iaf gått med på att vi ska rensa lite i hans saker, så en del kanske kommer försvinna. Problemet är mest att han skaffar saker som han ska fixa, men inte gör det. Så vi har t.ex. fyra stora högtalare i vardagsrummet, när vi skulle behöva två, eftersom han inte tar tag i att fixa de han har tänkt att vi ska ha som nu bara tar plats. Men jag jobbar på det!

Nu kan man iaf gå utan att behöva följa upptrampade gångar, så det går helt klart framåt!
Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...