Inlägg från: CharlieF |Visa alla inlägg
  • CharlieF

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

Mina papper har jag faktiskt ordning på! Till skillnad från mycket annat haha

Jag har två pärmar, den ena med 1-5 register, ett för varje år. Där sparar jag årsvis alla bankpapper och kontoutdrag, deklaration, pension och annat. Det slängs efter fem år, längre behöver man inte spara sånt. Det är även skönt att ha alla pappet på ett ställe inför deklarationen!
    I den andra pärmen har jag "allt annat" typ försäkringar, arbetsintyg o annat.

Sen har jag en pärm för varje barn med register för försäkringar, deras bankpapper, kontrakt för dagmamma osv.

• CharlieF

Shaun the sheep: jag tycker också att Flyladys sida är svårnavigerad!
    Iofs har jag bara hunnit kolla från mobilen men jag fattar inte var jag ska börja läsa!!

Nån med bättre koll kanske kan tipsa mig (oss) hur man tar sig igenom sidan,tack!

• CharlieF

Hur gör man när man kalkar av vattenkokaren?
    Och strykjärnet?
    Och hur får man ren själva strykytan på strykjärnet? Det är fläckigt nu men jag vet inte var det kommer ifrån..,

• CharlieF

Jag förvarar ofta bananer i plastpåse i kylskåp. De håller längre då. Dock blir skalet brunt men jämnbrunt inte prickigt som det blir när bananen ligger framme och (över)mognar.

• CharlieF

Busbajsen: prova en spray: "Piss Off" (!) tror jag den hette från zooaffären. Det funkade när vår katt skvätte över hela golvet!

• CharlieF

Vi har löjligt mycket plats och mycket skåp i kök/matrum. Vi har ett fint gammalt träskåp (arvegods) där vi förvarar sällan-använda formar, porslin, picnicset osv.

I själva köket har vi det som används oftast på nedersta hyllan i resp. skåp och i fallande ordning uppåt.

• CharlieF

Häromdagen fick vi äntligen ändan ur och gjorde klart i barnens lekrum. Det var ett par möbler som skulle bäras ur, vår returstation/kista skulle ut i köket osv

Sagt och gjort, in med lite nya hyllor med leksaksförvaring och en ny Nalle Puh-wallie och det blev som ett nytt rum .
    Kämpa på alla ordningssökare

• CharlieF

Till vår platt-tv följde det med en putsduk typ mirakeltrasa som man fuktar och torkar bort märken med. Så lite fukt kan du ha och du kan torka utan att gnugga alltför hårt. Lycka till

• CharlieF

Vad skönt, Nyfiken Gul!

Vi har förvaringproblem med barnkläder. Vi har två pojkar 1,5 och 3 år. De kläder som är i säsong har vi såklart i garderoben. De urvuxna kläderna från 3-åringen ligger sorterade efter storlek i förvaringboxar m lock.
    Sen får vi regelbundet kass-vis med kläder från nära vänner.
    Det är dessa jag inte vet hur vi ska förvara. Nu står de bara i papperskassar.

Jag är inte säker på att förvaringsbackar är det bästa, är trådbackar bättre?

Hur gör ni med barnkläder/kläder som inte används just nu?

• CharlieF

Bra där Nyfiken Gul! Du kommer alltid med bra tips
    Vi siktar in oss på Täby Galopp bakluckeloppis sö 16e.
    Svärfar gick bort i våras och en massa kartonger har bara blivit stående sen dess (minsta sonen hade inte börjat hus dagmamma än) men nu har vi tagit tag i dem och ett av två förråd.
    Ändå bra gjort med tanke på att jag har tentapluggat under samma tid

Det andra förrådet får bli rensat till våren då man måste vara utomhus när man går igenom grejerna

Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...