Nyfiken gul skrev 2011-12-17 12:02:20 följande:
I veckan har jag fått sorterat gamla fotografier som legat överallt och drällt, ni vet sånt här som aldrig hamnar i album och bilder man ibland ramar in och hänger upp, bilder man får kopior på av släkt och vänner osv osv.. alltså allt sånt som skräpar i skåp och lådor och aldrig hittar hem.
NU gör dom det!
Jag köpte såna här:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00115464/ - fyra såna lådor som nu står i garderoben.
På köpet fick jag rensat lite annat så jag kan tipsa om hur jag gjorde ; 1 låda rymmer bikinis och baddräkter, 1 låda rymmer bälten, hängslen och tillbehör till kjolar och sånt (accessoarer man kan ta bort) 1 låda rymmer finare underkläder som korsetter, min fina spetsbody jag hade på bröllopet, strumpebandshållare och lite sånt jag inte vill ha i min vanliga byrålåda.
och sista lådan som rymmer då alla foton som jag sprungit runt och letat. Jag har lagt ner dom i plastfickor så dom inte skadas och sen har jag även lagt ner alla inramade småkort jag inte längre vill ha på väggen. allt fick plats snyggt och prydligt.
Vad smart, detta skall jag ha i åtanke. Egentligen vill jag få tar på sänglådor med lock, för vi har så dåligt med garderober som det är. Tösen har en i sitt rum, jag har två smala i mitt rum varav den ena inga hyllor har. Tänkte få fixat ner två som jag har liggande som kistor på övervåningen och ställa i mitt rum, för jag är sååååå trött på att inte ha något utrymme för lakan, gardiner och handdukar och sånt. Då får hellre mitt sovrum vara förvaring och sovplats. Måste ju vara trivsammare än att hela golvet är täcke med ikea och rusta kassar med rentvätt i!