Inlägg från: Millans hustru |Visa alla inlägg
  • Millans hustru

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

gillar den här tråden!

• Millans hustru
    Nyfiken gul skrev 2011-02-26 19:31:34 följande:
    jag känner rent spontant att  nån typ av väggföraring kanske skulle fungera?

Eller bara nån vanlig konsollhylla med boxar?

Jag har även googlat på "scrapbooking förvaring" och hittade allt det här:

www.google.se/images?um=1&hl=sv&rlz=1R2ACEW_s...
    åh var hittade du tygvägg-förvaringen?
  • Millans hustru

jisses vad ni är bra!! får lust o energi bara av att läsa!!

• Millans hustru

kanske om man bor riktigt trångt så kan man köpa tvätto torktumlare i ett? visst finns det sånna i en o samma maskin? o så¨kör man bara vissa maskiner med tork förstås, för en hel del kläder vil man aksnke inte utsätta för det, men alla lakan handdukar o strumpor tex...

• Millans hustru
    vallakra skrev 2011-05-13 10:44:25 följande:
    Ja, som jag skrev tidigare så har jag inga problem att göra mig av med saker. Mina minnen sitter inte i sakerFlört.

Skulle det vara något av tyg som jag vill ha kvar (första tröjan, finklänningen osv) klipper jag ut en fyrkant på 15*15 cm som jag sedan syr in i mitt evigt pågående projekt "lapptäcke".

Tanken är att när barnen är vuxna ska det sättas på väggen som en slags installation över deras uppväxt.
    vilken underbart fin idé!!
  • Millans hustru

Sådär ja! städat massor idag, äntligen lossnade det som jag stört mig på så länge. Kastade ut två stora risiga blommor o satte en tredje i större o fräsch kruka. flyttade runt saker o dammade av. rensade i dotterns rum, bort med skrot o alla böcke hon inte läser längre (en del till spara i källaren dock). o i veckan har jag rensat högarna där vi ska kunna lägga undan saker så det hålls städat på bord o dyl. Så nu är de platserna användbara igen SÅ skönt att få gjort! Den här tråden är inspirerande!

• Millans hustru

om det nu inte redan står en bit upp i tråden o jag missat det... hur får man fönstrena rena o fina utan ränder på lättaste sätt? det är dags att ta tag i detta  inom kort o alla tips välkomnas!!!

• Millans hustru

okej. stora fönster o många har vi. får bli ett rum åt gången. ryser av rädsla när jag tänker på spindlar som kan dyka upp... kör på tisdag!!

• Millans hustru

wow vad smart sätt att städa

Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...