Bättan skrev 2011-03-27 23:45:50 följande:
Jag kallar mig själv för en förvaringsnörd, men förvaring är A och O för ordning & reda,
Biltema har fantastiska plastbackar (genomskinliga) som jag har näst in till över allt hemma.
Tvättstugan: till tvättmedel (i med pulvertvättmedlet i plastbacken, i med en 1/2 dl mått, å vipps så slipper jag ha en massa tvättmedelsboxar stå), sköljmedel (jag köper alltid tre flaskor åt gången, ställer alla tre i backen, så ser jag när det är dax att köpa nytt), (vi köper alltid balar med toapapper, hushållspapper, dessa backar hamnar uppepå garderoben i tvättstugan)
Köket: Har glasburkar nästan till allt i skaferiet, sen plastbackar till konservburkar, en back till "pulversåser, mixer, en back till bakning, en back med "de som inte rymdes i glasburken första gången"
Kryddskåpet, har jag boxar med kryddburkar i. Sen har jag en burk för buljongtärningar.
Vid spisen har jag en korg för olja, vinäger, soja, salt & pappar kvarn.
Frysen: har jag plastbackar för grönsaker, frysta kryddor, kyckling filer osv.
Städskåpet: En plastbackar med rengöringsmedel i en. "Påfyllning till badrum" i en, tex tandkräm, tandborsete, duschtvål, deo. En back med disktrasor, svampar och diskborstar.
Medecinskåpet: här har jag sorterat upp plåster, förkylning, recept läkemdel, salvor, värk.
Ja tror ni förstår vart jag vill komma =) men sedan jag organiserade här hemma är det mera lätt städat.
Det låter klyschigt med -Var sak på sin plats så att säga.
Vill passa på att tacka för många bra tips som kommit fram i den här tråden.
Låter undrebart.
Jag har aldrig ens tänkt på backar i frysen, det brukar mest bli högar av olika påsar.