Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
Vi flyttade ganska nyss från en överfylld tvåa till en lite större trea. Kunde äntligen gå igenom våra flyttlådor på vinden och har minskat ganska mycket. Så skönt! Ganska ofas i inflyttningen är vi, eftersom det sorteras samtidigt som det packas upp. En del saker har hamnat i högar eller diverse utrymmen för att samla allt på samma ställe så man kan göra ordning sen. Städskåpet till exempel, där har inte dammsugare och skurmopp fått plats och på golvet har det bara lega massa skrot. Nu är det urröjt. Skönt är det!
Men så kommer man till alla saker som ska få ett hem någonstans. Har ganska kaotiskt så det finns nog mycket som inte har en egen plats än, eller som har en dålig plats eller dåligt system, men ja, sakta faller bitarna på plats.
Var ställer man verktygslåda och skruvar mm. om man inte har ett garage?
Hur sorterar man lakan? Till mig och min man finns det påslakan till dubbeltäcke och enkeltäcke. Det finns underlakan till vår dubbelsäng och gäst-enkelsäng, och så örngott. Sen har sonen små och stora lakan (vagn och spjälsäng), kuddfodral till stor och liten, samt tre storlekar på påslakan. Små till vagn, stora till säng och en mellanversion till ett gammalt täcke som vi har på golvet som lekfilt. Många sorter och få hyllor.