Inlägg från: AnnelieTyresö |Visa alla inlägg
  • AnnelieTyresö

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

Om det känns svårt att slänga så ge bort till en återvinnings central, eller till en socond hand, på så sätt gav jag bort 25 flyttlådor, perfekt!
    slänga dte kunde jag inte, men ge bort var inga problem :)

• AnnelieTyresö

Grannar.se finns det folk som kan hjälpa dej, som är jättebra på att sortera å göra iordning fint :)

• AnnelieTyresö

Till dej med det skititga golvet.

Sätt på dej ett par brallor med inlägg för knäna å så tar du en skurborste eller en skotte, så så tar du hela köksgolvet, eller lägg kuddar under knäna.

• AnnelieTyresö

Men va roligt Finsmamma :)
    Vad har du roat med dej för städning?

• AnnelieTyresö

Jamen det är väl jättebra, det är ju just det där man gör varje dag som lönar sig.
    att diska 1 gång per vecka funkar ju inte hehe, det är nåt man måste göra varje dag :)

Vad är det du sorterar i besticklådan, sorterar du ut sånt som du inte använder?

Superbra med ett sån där papper, jag brukar ibland skriva en lapp med allt som behöver göras, å så stryker jag när jag gjort det, riktigt härligt :)

• AnnelieTyresö

Idag söndag får man lägga ut en auktion på Tradera gratis :)
    Passa på å rensa ut nåt dyrt som du kan ha reservationspris på tex :)

• AnnelieTyresö

Ja vi är ute efter skänk, som man kan stuva in värmeljus, servietter, bankpapper osv, men rusar inte in i nåt, det får den tid det tar att hitta den perfekta :)

• AnnelieTyresö

Hehe. det kan nog stämma ;)

• AnnelieTyresö

Åh va härligt med en flytt!

Vi rensade ur 25 flyttkartonger och en hel del möbler inför vår flytt.

Nu när vi har bott in oss lite, så känner vi att det måst rensas ännu mer. Så på onsdag och torsdag, min sambo är ledig då, så ska vi rensa alla hans kläder, IGEN. Ska även rensa ut allt som har med vintern att göra. Det är ingen mening att ha det liggandes framme nu.

Ska även rensa alla mina kläder å ha sånt som jag bara har på mej hemme, som pyjamaser å vita kläder, är tjock så vitt vill jag inte ha bland folk,, hehe

Ska köpa fina pappalådor jag hittat på Clas Ollson. Ska köpa 6 st så kan vi ha dem uppe på garderoberna.

Har tvättat 8 maskiner, hängt upp en del nu hemma. Så imorrn ska det sorteras, det som är torr.
    Har lagt in räkningar och sorterat papper.

Laddat 2 diskmaskiner och lagat tacogratäng med sallad till.

Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...