moln och sol skrev 2010-02-28 12:13:17 följande:
Hihi, det lät ju lite som när man var liten och skulle hinna upp för trappan innan porten slog igen, eller förbi lyktstolpen innan bussen osv, men då hade jag alltid något hemsk som skulle hända annars... Det låter som en bra och rolig idé ! (om man inte har något "annars" med i det hela förstås.)"Posten sorterar jag på direkten", skrev du. Om du då får en tandl. tid skriver du upp den i almanackan direkt och slänger lappen. Sätter du in lönelappar och så i någon pärm direkt? Inbjudan till tex fotbollsskola eller så som du inte riktigt tagit ställning till, var lägger du det? Jag är så dålig på att fatta definitiva beslut, så såna saker som jag inte bestämt mig för blir kvar på byrån tills jag rensar i den högen efter ett halvår eller så, och jag ser att de inte längre är aktuella. Vad i postväg sparar du och var? På detta område känns det som att jag är född igår...
Jag har en almanacka precis innanför dörren där skriver jag upp tider mm. Inbjudningar hänger jag på kylen.
Lönerlappar, viktiga kvitton och så sätter jag in i en pärm. där jag har fliksystem