Styvbarn
Vi har ett problem!
En av mina två styvbarn (11år)vill inte vara hos oss för känner att de måste leka med våran 1åring en stund på morgonen medans vi vill dra oss lite. Max 30 min innan hon ska ha mat för då kliver vi upp och ger henne mat osv. Våran dotter vaknar flera gånger per natt.
Vi har bara styvbarnen varannan helg så jag tycker att det är väldigt konstigt att han inte vill umgås med våran dotter på morgonen.
Båda syskonen är extremt bortskämda, främst av mamman. De slänger kläderna på golvet, tackar aldrig efter maten, knappt när de har fått någonting. Ber man dem om något litet att göra blir det världens suck eller så vägrar de.
Sonen vägrade för inte så länge sedan att bädda sin säng med nya sängkläder.
Nu idag streakade sonen som är 11år för han vill inte göra någonting annat än att sitta vid datorn, absolut inte få något som helst ansvar.
Jag tycker att det är absurt att de inte får något ansvar i huvudtaget, det ska dalltas hela tiden och vara på deras villkor. MEN det vägrar jag. Pappan som jag är ilag med håller mestadels med mig. Han vill gärna skämma bort dem eftersom han har de så sällan. Jag blir snart knäpp.
Vad tycker ni????