• MalinOo

Kan man amma annans barn?

En kanske konstig fråga...

Men kan man amma ett barn som inte är ens biologiska?

Jag och min sambo (vi är två tjejer) planerar barn, och OM vi skulle bli gravida
    samtidigt och om vi ska turas om med mammaledigt... då hade ju det varit käckt! :)

Någon som vet?

Tack!

• Svar på tråden Kan man amma annans barn?
  • redneck girl

klart det går..om den andra har mjölk.det är så ungar överlevde för i tiden ....fanns ju speciella ammor.om mamman vart sjuk osv

• Aroma

Jag kan inte se varför det inte skulle gå,, barnen skulle ju växa up som syskon eller hur? Kan bara se att det skulle stärka banden mellan er allihopa.. lycka till med försöken,, blir inpirerad av en familj som vågar:o)

060515&101005
  • Ocean WoW

Har faktiskt hört att barn som ammas av flera blir friskare då de får i sig fler skyddsämnen.

Ammor fanns ju förr. Kan du tänka dig hur det såg ut innan man kunde ge spädbarn ersättning, de måste ju överleva.

Vissa tycker nog i denna moderna tid att det är äckligt, du får nog hör en del kommentarer i denna tråd.

OM du har mjölk över, försök att donera mjälken till de som behöver den istället!

• lillaminismilla

Hur får man igång själva produktionen hos den av tjejerna som inte har varit gravid? Finns det läkemedel eller hur funkar det?

• lillaminismilla

Läste inte TS ordentligt, förlåt den dumma frågan!!

• Marlene

klart det går

Även om ni inte skulle bli gravida samtidigt så kan ni båda amma. Man måste inte ha varit gravid för att amma. Man får inte råmjölk och kanske inte får upp produktionen som en som har fött barn men amning är ju så mycket mer än bara mat

• Kajak
    lillaminismilla skrev 2010-02-24 15:39:45 följande:
    Hur får man igång själva produktionen hos den av tjejerna som inte har varit gravid? Finns det läkemedel eller hur funkar det?
    Som TS skrev
    OM dom blir gravida SAMTIDIGT....

TS

Nää det är inte nåt problem.

Jag kan tänka mig amma någons barn men det är känsligt för en del mammor tycker det ÄR äckligt????
    Jag förstår inte vad som är äckligt....
  • Marlene
    lillaminismilla skrev 2010-02-24 15:39:45 följande:
    Man kan amma även om man inte har varit gravid, tex vid adoptioner. Det man kan göra förutom att låta barnet suga är att pumpa, tex om man vill få igång en produktion innan man åker och hämtar ett adoptiv barn
Svar på tråden Kan man amma annans barn?