• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • KristenTjej84
    Toboas skrev 2011-05-28 17:52:43 följande:
    Eftersom barn ofta tar efter sina föräldrar borde de barn som inte föds i högre grad ha ateister som föräldrar, tror du inte det? Att ett oönskat barn i högre grad än andra skulle bli själavårdare (istället för kriminella) är ju också en tveksam slutsats.
    Det är inte bara ateister som gör abort, tusentals kristna som gjort det också.
    Dessutom så har jag hört otroligt många berättelser om folk som funnit Gud trots att deras föräldrar inte varit kristna utan strikt ateistiska, typ under kommunist- regerings tiden i Ryssland.
    Så man kan inte säga att barnen alltid tar efter sina föräldrar, man har alltid ett val att välja vad man vill tro på tillslut, man är ju inte fastklistrad i sina föräldrar samt deras åsikter hela livet ut.
    Har till och med hänt att barn blivit frälsta då de hört om Jesus, sett Jesus eller på andra sätt upplevt hans kärlek, och de har vittnat om detta för föräldrarna och bett för föräldrarna som sedan kommit till tro, då barnen bett för dom.
    Så även om man som nybliven förälder är ateist, betyder det inte att man är det fram till livets slut, utan barnet man fått kanske har en profetisk gåva från ovan eller något liknande, som Gud via barnen använder för att föräldrarna som småningom kan bli frälsta.
    Man kan komma till hur djupa diskussioner som helst när det gäller den här frågan.
    Och jag kan också tillägga att majoriteten av de föräldrar, som först funderat på abort, av dom jag känner samt har läst om, har inte känt likadant då de haft barnet i sina armar utan välkomnat det. och tyckt att det var så bra att de bestämde sig för att behålla det vackra underbara livet & gåvan de fått. varför skulle ett välkomnat barn bli kriminellt, bara för att föräldern i början av graviditeten funderade på abort?

Nu har jag sagt mitt när det gäller den här diskussionen, men poängen var att vi människor också har ett ansvar med vad vi väljer och inte väljer göra med våra liv och allt som rör detta, då kan vi inte sitta där och skylla allt på Gud, när han haft en plan med tusentals barn som kunde ha blivit vad som helst, läkare, vetenskapsmän, vårdbiträden, själavårdare, psykologer, brandmän osv..men som vi valt att strunta i och tänkt nej det är inte rätt tid för det, tack och adjö lilla "foster"..

• Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-28 22:07:55 följande:
    Spela harpa eller lära upp oskulder, lite beroende på vilket saga man läst.
    Då föredrar jag ett liv på Jorden.
    Men det är väl inget för dig?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-05-28 15:59:44 följande:
    Du vet ju inte hur många av dom aborterade barnen hade kunnat leda andra människor till gud, hur många profeter, lärare, pastorer och själavårdare som kastades i papperskorgen från och med 1970-talet..?
    Själavårdare är det väldigt stor brist på numera, och dom behövs i vår hårda värld.
    Ja tänk, varje sekund som du inte tillbringar med att producera barn så är det kanske just det barnet som du valde att inte göra som hade kunnat bota cancer / hitta gud eller något annat.

Vad gör du vid datorn, gå hem och var gravid!

Blir det inte ganska dum retorik om vi skall hålla på så?
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-05-29 14:59:00 följande:
    Ja tänk, varje sekund som du inte tillbringar med att producera barn så är det kanske just det barnet som du valde att inte göra som hade kunnat bota cancer / hitta gud eller något annat.

Vad gör du vid datorn, gå hem och var gravid!

Blir det inte ganska dum retorik om vi skall hålla på så?
    Jag har aldrig påstått att det är det enda man ska göra på dagarna.
    Det är ju inte meningen att vi bara ska hålla på med det, men eftersom du inte förstår vad jag menar
    så tänker jag inte längre ens försöka.

• Toboas
    Användarnamn skrev 2011-05-29 12:50:53 följande:
    Då föredrar jag ett liv på Jorden.
    Men det är väl inget för dig?
    Jo, ett liv på jorden är precis vad jag anser mig ha och därför lever jag det.
  • KristenTjej84

">

Jag vet inte vad ni tycker men jag blev starkt berörd av den här låten, den publicerar jag som avslut på vår debatt om abort, och vilka planer Gud hade kunnat ha med dem barnen som aldrig fick chansen att finnas på jorden.

• Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-29 18:42:40 följande:
    Jo, ett liv på jorden är precis vad jag anser mig ha och därför lever jag det.
    Ok du nöjer dig med det och din viljar blir besvarad, ingen kan tvinga dig att ta emot det fortsatta livet här på jorden.
    Jag lever med hjartans lust både nu och sen.
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-05-29 17:32:09 följande:
    Jag har aldrig påstått att det är det enda man ska göra på dagarna.
    Det är ju inte meningen att vi bara ska hålla på med det, men eftersom du inte förstår vad jag menar
    så tänker jag inte längre ens försöka.
    Ja mitt försök att vara lite ironisk för att visa på din ganska dåliga poäng gick dig tydligen förbi. Jag kanske var otydlig, det händer ibland.

Det jag ville säga var att det är ju samma typ av argument du själv använder, du applicerar "tänk på alla Jesus som kunde fötts" angående aborter, borde du då inte även applicera det på de gånger du sagt "Nej älskling, inte ikväll" med? Vem ger dig rätten att vägra skapa barn genom att vägra sex när du anser att gravida kvinnor inte har rätten att bestämma om de vill ha barn?
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-05-30 15:10:28 följande:
    Ja mitt försök att vara lite ironisk för att visa på din ganska dåliga poäng gick dig tydligen förbi. Jag kanske var otydlig, det händer ibland.

Det jag ville säga var att det är ju samma typ av argument du själv använder, du applicerar "tänk på alla Jesus som kunde fötts" angående aborter, borde du då inte även applicera det på de gånger du sagt "Nej älskling, inte ikväll" med? Vem ger dig rätten att vägra skapa barn genom att vägra sex när du anser att gravida kvinnor inte har rätten att bestämma om de vill ha barn?
    Vill man inte ha barn, kan man använda skydd..eller sterilisera sig ifall man skaffat alla barnen man vill ha och är över 25, detta kan till och med männen göra så deras fruar/flickvänner/sambos inte hamnar i den situationen där de är gravida utan att vilja ha barn.
    Nej jag anser inte skyddandet från graviditet eller sterliserandet som en hemsk synd, att släcka ett liv, när man har alla möjligheter för att ge barnet ett värdigt liv, det är en annan sak.
    Och vad jag menade är att man inte har som en Guds förnekande/hatande/ogillande människa rätt att skylla all världens elände på Gud, för att han inte gjort det och det samt räddat den och den familjemedlemmen, om man samtidigt tycker att all abort är rätt. Då de barnen man aborterar kunde ha blivit livräddare, eller till och med profeter eller något annat som berikar jorden.

• KristenTjej84

Nu avslutar jag debatten om abort. efter att tillagt att jag absolut inte har som mening att fördöma och se ner på de kvinnor som gjort abort, som är i miljontal. Jag känner människor som gjort det, och jag skulle aldrig spotta på dom och kalla dom för barnamördare eller liknande, men de vet min syn på det hela och att jag accepterar dem som vänner i alla fall.
    För det är ingen lätt sak att gå igenom, den är både fysiskt och psykiskt smärtsam för den kvinna som går igenom den, har läst om människor som gått igenom det också.
    Finns många faktorer som spelar in i människans liv och dess val. Jag önskar att samhället vore mer barn anpassat så att alla som ville behålla sina barn kunde göra det utan stora ekonomiska förluster.
    Jag tycker bara att det är fruktsansvärt synd att så många gör detta, att sverige är det landet i europa där flest aborter sker.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3