Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-06 21:41:03 följande:

Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.

Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.

Med ditt eget uttalande om att massan i universum ökar har du visat vilken kategori du tillhör.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-07 08:07:04 följande:
    Universum utvidgar si, det blir fler galaxer.
    sv.wikipedia.org/wiki/Universums_framtid

Då avslutar vi här och dö med din sol.
    Det tillförs fortfarande inte någon ny massa / materia! Försök tänka på ballongen som MC använde som exempel. Ju större ballongen blir desto tunnare blir den. Samma sak med universum. Ju större det blir desto mer utspritt blir det. Att det bildas nya galaxer och solar innebär bara att den existerande materian klumpar ihop sig, inte att det uppstår något nytt.

Vem är det som sagt till dig att det tillförs något eftersom du är så säker på din sak? Ingen av länkarna du postat har ju innehållit någon sådan information.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-07 15:20:03 följande:
    So on, so on .....
    Du vill bara säga emot, inget resonomang jag använder mig av.......
    Jag försöker förklara något för dig som du har missuppfattat, är det så illa?

Om någon rättar mig så blir jag oftast (men inte alltid :) precis som SG glad att jag fått lära mig något nytt. Varför är det så viktigt för dig att inte ha fel ens när man diskuterar saker som är tydligt och vetenskapligt påvisat?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-07 20:29:56 följande:
    Nej, jag är trygg i den kunskap jag har om Jorden och mänsklighetens framtid och njuter av vara minut av mitt liv.
    Den framtid där du tror att solen lyser för evigt med tillförsel av bränsle eller den där vi begår kolletktiv självmord?

Jag bara undrar eftersom det är de två varianter du har beskrivt...
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-08 10:49:22 följande:
    Jag gnäller inte utan jag ser fakta.
    Vad jag framstår i dina ögon noterar intresseklubben.

Varför hävdar du att du ser fakta när du envisas med att referera till bibeln hela tiden och inte vill ta till dig faktisk kunskap om världen?
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-10 20:34:12 följande:
    Klipp och klistra

Jag orkar inte bemöta de där inläggen igen Beno3 / Smedjan / Agapekärlek. Du har fått svar, att du inte är kapabel att ta till dig svaren eller föra en diskussion blir bara sorgligt uppenbart.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-10 22:06:39 följande:
    Ha ha ha, nej dörför att du inte kan förneka fakta :)

Användarnamn one and only.
    Beno3 skrev 2010-07-08 15:54:02 följande:
    1) Övergödningen, bristen på biologisk mångfald, den globala uppvärmningen. Terorister, övergödningen, brist på biologisk mångfald, Lepra, ESBL, EHEC, TBE -bakterien, SARS, Creutzfeldt-Jakobs sjukdom, ökade psykfallsfrekvens, svininfluensa, Ebola-viruset, fågelinfluensan/spanska sjukan som numera bevisligen smittas människor emellan i Pakistan -  , nyare aidsvirus som också är resistent., globala uppvärmningen.

2) Temperaturhöjningen vid artisk och i djuphaven,

3) sunami,

4) I infektionssjukdomar dör mer än 160 gånger per år än i naturkatastrofer.

5) Jordens temperatur och atmosfärens halter av koldioxid följs åt. Isprover från Antarktis, med värden 650 000 år bakåt i tiden, bevisar detta. Isen avslöjar även att dagens koldioxidhalt är cirka 30 procent högre och ökar 200 gånger snabbare än någonsin tidigare under mätperioden.

6) Vi kan också läsa chockerande saker. Ca 1/5 del av vår tids största epidemi heter Borrelia! Sjukdomen smittar genom, bl.a.: fästingar, myggor, flugor, kvalster, källvatten, stoft från Afrika, sexuella kontakter, mor-foster och genom amning."Näringsmedicinsk Tidskrift, nr. 4 och 5 i 2008. 
    Nej, du har som vanligt fel på en massa punkter. Det var mer att jag inte orkade svara en gång till. Men eftersom du vill ha svar (?) så ger jag dig samma svar som du fick förra gången. Du är inte den ende som kan klippa och klistra.

1) Många sjukdommar vilket är en konsekvens av att vi lever tätt ihop. Men eftersom du själv nämner Spanska sjukan så är du ju medveten om att det inte är något nytt fenomen.

2) Jag visste inte att temperaturen i djuphaven också stigit. Det var intressant eftersom man tidigare antagit att det varit en stabil miljö (därav kvastfeningar). Har du någon källa?

3) Vad har tsunamin med saken att göra?

4) Utmärkt skäl till att inte förlita sig på något annat än vetenskapen alltså.

5) Känner du till att koldioxidhalten brukar stiga EFTER att det blivit varmare? Men jag ska inte gå in på solfläcksteorin här, det är ett helt annat kapitel.

6) Den var intressant eftersom man brukar räkna med ca 10.000 fall per år av borrelia. Jag försökte kolla upp din källa men www.naringsmedicinsktidskrift.se/ antyder att de kanske inte är så stenhårda på att gå efter etablerad medicinsk kunskap eftersom "Näringsmedicinsk Tidskrift stöder en ekologiskt inriktad livsföring som gynnar både kropp, själ och miljö."
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-11 21:42:50 följande:
    Har inte sagt att vi ska återgå till något, vi kan inte stanna karusellen utan bara följa med den to the bitter end.
    Ingen bryr sig om att sätta ner foten.
    Massor med människor försöker men en del (däribland du) verkar ha bestämt sig för att det kommer att gå illa och det är inget att göra åt det.
  • Toboas
    Användarnamn skrev 2011-06-11 17:26:18 följande:
    Var så god och blunda för det som händer i naturen,

Så här ska det vara:

Du duckar för sakfelen och fortsätter att upprepa dig. Kan du inte förstå att om dina källor hela tiden är felaktiga så kanske slutsatsen du dragit inte heller stämmer?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3