Papi Jo skrev 2010-03-31 20:45:56 följande:
1) Det har jag inte sagt dig heller , det är en annan diskussion. Men din ursprungliga fråga var bra men dina taggar utåt på mina svar bekräftar bara det du själv säger om människor som slå dövörat till. Det kan väl inte vara din mening? 2) Och? Kristna och okristna människor har trott på både det ena och det andra som inte stämmer med dagens efterforskningar. Om du trodde (vilket du uppenbarligen inte gör) att det kräver ett viss IQ för att komma till tro så tror du fel. Kom igen och kommentera detta - det bjuder jag på :) 3) Det är mängder med saker som du "tror på " och även forskarna. Hypoteser framläggs ofta som etablerade fakta fast dom inte är det. Köp en illustrerad vetenskap så ser du:) Kliniskt konstaterande existerar i stort sett i inte för då pratar vi oftast tyvärr om subjektiva åsikter som lyser igenom och benämns som fullt falsifierat ex. Klimatpanelens rapport, och WHO pandemilarm. Om du nu VET så mycket så borde ingen vara troende om dom VET så mycket som du? Men det finns människor som vet mycket mer än du och som är troende. Kanske dom vet något som du inte vet?
Bara för att man inte vet allt betyder inte att man ska låtsas att man gör det - där har du klimatfrågan i ett nötskal. Frågar du de äkta forskarna i området så är de aldrig tvärsäkra. Det är bara glada amatörer som skriker ut tvärsäkerhet från hustaken.
Pandemihysterin är ännu ett ex på det. Min källa sitter i WHOs pandemistyrelse, och h*n har inte på något sätt understött den hysteri som driver runt bland tidningarna. Det hela är en sk tidningsanka. Storm i ett vattenglas, ett sug efter löp. Tyvärr reagerar våra makthavare på det eftersom de är beroende av att hålla sig väl med befolkningen.
Grundorsaken till att vi öht vet om den här pandemin är för att fågelinfluensan är dödlig för alla under 30, om den någonsin blir en pandemi måste vi ha ett fungerande nätverk. Först ut i nätverket: den sk svininfluensan. En helt vanlig förkylning som man inte ens blir sängliggande av. Men pga sin extrema smittsamhet så har den potentialen att bli spanska sjukan - när och
om den muterar.
Frågor på det?
I dina ex är det alltså några hysteriska okunniga människor som ansvarar för hur det blev som det blev, vetenskapen har inte haft mycket att säga till om.