Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jesus Mirakel Tråd 3

Lampstället skrev 2012-04-03 16:49:40 följande:
    Paradiset är på jorden
    Psalm 37:9-11, 29
    "9  Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid. 29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den."

Rom 6:7                                            (1981)
    "den som är död är frikänd från synden"

Rom 6:7                                            (Hedengård) 
    "En död man kan inte mer ställas till ansvar för någon synd.

Paint me a picture
    And hand it on the wall
    Colour it darkly
    The lines must start to crawl
    Down,down,down

Spin me around and around
    Draw me away
    To the night from the day
    Leave not a trace to be found
    Down,down

Nothing is real
    But the way that I feel
    And I feel like going
    Down,down...

Paint me a picture
    Of eyes that never see
    With flaskes of lightning
    That burn for only me
    Hey,hey,hey

There's only the devil to pay
    I'm ready to go
    Pull me down from below
    Give me a place I can lay
    Hey,hey

Nothing is real
    But the way that I feel
    And I feel like going down Refrain
    Down,down...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 17:50:57 följande:
    Det är sant, de negativa sidorna av en själv, som själviskhet, girighet och högfärdighet, dvs syndens konsekvenser för människan, finns inte i himmelen då människorna där är nya människor, godhjärtade, kärleksfulla, tacksamma och lyckliga människor utan spår av elakheter, renade av lammets blod.
    Det låter ju kanske bra men nu är det ju så att det inte bara är "dåliga" sidor/egenskaper som orsakar konflikter mellan människor utan även "bra" sidor som krockar. Om man nu ska bli personlighetsförändrad för att "passa ihop" så är man ju inte sig själv.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 18:13:34 följande:
    Jag bara antar att man har mer förståelse för varandra och respekt för varandra, trots olika personligheter samt att man har de uppgifter i himmelen att utföra som passar ens personlighet( den syndfria delen) perfekt.
    Gillar man att måla kanske man får vara med och dekorera hus, gillar man barn kanske man kan hjälpa till att ta hand om småttingarna osv.
    Himmelen är stor och full av möjligheter och uppgifter.
    Men inte ens förståelse och respekt kan få människor (på jorden) att undvika alla konflikter, till och med par som lever ihop i 70 år har konflikter (som oftast löser sig).

Det känns väldigt konstigt att säga att det inte kommer finnas konflikter eller olika åsikter, om det är så betyder det att människor behöver genomgå en kraftig personlighetsförändring och i det närmaste ett borttagande av den fria viljan. Jag får inte resonemanget att gå ihop.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 18:31:48 följande:
    Självklart kommer det finnas åsikter och olika personligheter.
    Men de kommer också finnas många olika arbetsuppgifter som passar olika människor beroende på vilka dom är.
    Om man här på jorden kan ha en grupp på 20 personer i ett personal möte, och lyckas kommas överens utan blodsutgjutelse, och respektera varandra trots olikheter, varför skulle man inte kunna göra detta i himmelen?¨
    Men i ett personalmöte förekommer det konflikter, något du säger att det inte gör i himlen. Det var det jag vände mig emot, att konflikter är en del av det som gör människor till individer. Tar man bort det så är individerna fortfarande individer men det är andra individer.

Och arbeta? Jag hoppas verkligen att man slipper det om man vill.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 22:58:10 följande:
    Jag har inte upplevt konflikter i de personal mötena jag deltagit i. Det var de vanliga trevliga sakliga mötena jag hänvisade till. Där man respekterar varandra, oavsett meningsskiljaktigheter.
    Man arbetar med det man älskar och tycker är kul, men självklart så får man göra en massa annat också, som att dansa och umgås med sina släktingar o vänner och prisa gud.
    Barn klättrar i träd och leker i lekparker, precis som här på jorden.
    Det är möjligt att du har upplevt sådana möten, men min poäng är att konflikter alltid existerat och existerar även när endast "goda" egenskaper finns. Om sådana konflikter inte existerar i himlen så finns det ett problem, en lucka i resonemanget.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 23:09:30 följande:
    Du tror alltså inte att människor som är olika från person till person, kan leva tillsammans i harmoni bara pga det?för att de är så olika?

Inte om du definierar harmoni som all frånvaro av konflikter.

Det finns som sagt luckor i det resonemanget, personer som inte håller med varandra om det bästa sättet att måla ett hus kommer knappast att göra det i himlen. Inte utan att likrikta alla och då är vi inte längre de människor vi är.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 23:15:51 följande:
    Vad får dig att tro att himmelens storlek är begränsad? att det inte finns miljontals hus människor kan måla hur dom vill? kanske folk får designa sina egna hus precis som dom vill.
    Missar du poängen med flit eller förklarar jag dåligt?

Konflikter kommer att uppstå om människor ska samarbeta/dela bostad/dela samhälle eller vad du än vill kalla det. Inte ens de bästa relationer är fria från konflikter, det som gör dem till "de bästa" är för att personerna hanterar konflikterna. Det enda sättet att undvika konflikter är att likrikta människor och då är vi återigen tillbaka på att vi inte kommer vara oss själva.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 23:30:41 följande:
    Okej nu förstår jag vad du menar.
    Och nej jag vet inte till 100% svaret på din fråga i så fall. Men de människor som besökt himmelen och fått se stället med alla släktingar o bekanta och syskon i tron, har aldrig sett några konflikter eller bråk, så jag väljer att tro att människorna i himmelen lyckas att samarbeta med varandra i full harmoni.
    Även om jag just nu inte kan gå in djupare på den frågan, då jag fortfarande är kvar på jorden och inte vet alla himmelska hemligheter.
    Bra.

Det enda jag vänder mig emot är resonemanget om att himlen är fri från konflikter samtidigt som vi är samma personer, det går för mig inte ihop. Men tack, då har jag klart för mig hur du tänker där.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-07-02 19:32:32 följande:
    En olyckshändelse på en bilväg, ser du inte änglarna & Jesus på bilden?
    den har spridits bland många kristna på facebook, tyckte det var så coolt.
    Det är inte änglar och Jesus, det är människor som varje dag kämpar för att rädda sina medmänniskors liv. För att de bryr sig på ett genuint sätt.

sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-07-02 19:41:22 följande:
    Jag ser människorna absolut, och det är jättebra att de hjälper andra människor.
    Men ser du verkligen inte Jesus och en ängel runt dom?
    Nej, det gör jag inte. Jag ser något som skulle kunna vara en något sentida beskrivning av änglar och något som skulle kunna vara en klassisk västerländsk bild av Jesus. Antingen dåligt inmålade eller också helt enkelt en synvilla.

Men låt oss nu säga att det är en ängel och Jesus, det jag kan se då är att de står mest i vägen och gör precis ingenting av värde. Vilket en mer cynisk person skulle säga vore en direkt parallell till Gud i allmänhet.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-07-02 19:44:51 följande:
    Nej jag tror inte den är trixad.
    Men jag förstår nu innebördet av orden: vill man inte tro, så tror man inte även då man ser.
    Jag antar att ni som inte tror den är verklig, precis som jag måste uppleva Jesus kärlek och kraft ansikte mot ansikte. 
    Du kanske också kan koppla följande ord då: Tror man ser man saker som bekräftar den och ignorerar det som går emot den.

Men visst, vill Jesus ha en face-to-face med mig kommer jag inte protestera, jag finns tillgänglig under kvällen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-07-03 14:17:10 följande:
    1. Det vet jag inte, men många människor har haft änglavakt i olyckor eller andra hemska händelser, bara läsa tidningen.
     www.expressen.se/nyheter/gympersonal-hade-ang.../

www.expressen.se/gt/bilist-voltade-ner-i-en-r.../

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.752490--han-hade...-

www.dt.se/nyheter/hedemora/1.4296542-gruvarbe...

jnytt.se/nyhet/44716/hade-anglavakt-vid-lastb...

gd.se/nyheter/gavle/1.4716862-bargare-nara-bl...

Och så överlevde min faster med familj, utan några fysiska skråmor alls, efter att ha råkat köra på en bjässe älg förra vintern.
    Att ha änglavakt betyder inte att man bokstavligen hade änglar som räddade en, givetvis. Men om det nu är så kommer ju en intressant fråga (som jag redan vet svaret på) och det är följande: Varför dör personer av betydligt mildare eller motsvarande händelser? Det finns personer som överlevt fall från tiotals meter (och ännu högre) men det finns också personer som dött av ett fall på en meter.

Svaret är förstås "Herrens vägar äro outgrundliga", eller hur?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-07-03 15:59:38 följande:
    Jo det kan absolut betyda att man bokstavligen blivit räddad, min lillebror höll på att falla baklänges från sin kökstol och mina föräldrar såg hur ett par osynliga händer tog emot honom och sakta sänkte ner honom på golvet.
    Jag vet inte varför vissa dör och andra överlever, då jag är människa och inte allsvetande Gud.
    Det enda jag kan göra är att vittna för folk om de gånger Gud ingripit, i förhoppningen att de som småningom också börjar söka honom och sakta men säkert förstå att han finns.
    Såg osynliga händer?

Det enda du kan vittna om är att du tror att Gud har ingripit.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3