Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2012-03-07 22:39:44 följande:
    Inte bara det, har läst om det ett flertal gånger om människor som berättat om att det skett.
    Varför skulle de stå och blåljuga???
    Enskilda personers anekdoter står sig slätt mot korrekt utförd forskning och den som är gjord visar inte på en sådan koppling.
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 22:39:44 följande:
    Sen finns det en andlig dimension av det hela, med orena andemakter( soms existens du inte erkänner)
    som Gud har varnat om via t ex änglar i olika visioner mina kristna bröder & systrar haft, som jag inte tvivlar på ett dugg. Men det verkar vara helt omöjligt för en icke kristen människa att förstå.
    Så nu har jag sagt mitt. 
    Helt rätt, jag erkänner inte deras existens. Men det här är inte en fråga om änglar och demoner utan en fråga om faktiska förhållanden mellan två saker.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-21 22:20:15 följande:
    Tycker bajshumor tillhör dagisåldern. Nej jag hittar inte på, skulle miljontals människor prisa Jesus världen runt

om de inte blivit helade eller berörda av hans kraft?

Skulle miljontals människor prisa Allah världen runt om de inte blivit helade eller berörda av hans kraft?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-22 10:15:07 följande:
    För när läkarna inte kan förklara varför en människa tillfrisknar, då det går utanför deras eget förstånd

och emot allt  som går att medicinskt förklara, då är det ett mirakulöst tillfrisknande.

Det är alltså helt omöjligt att det handlar om en för tillfället okänd mekanism? Som exempel vill jag hänvisa till upptäckten av smittkoppsvaccin.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-22 12:35:18 följande:
    Jag väljer att tro det. Eftersom finns en del extrema fall som inte kan medicinskt förklaras.

När det dessutom sker direkt efter att man har bett för människan, så är det ju änny mera uppenbart.

Lika uppenbart som att ett glas går sönder då man slår den med en hammare.

Du utesluter alltså något som bevisligen har hänt förut för något som kräver en tro och dessutom en tro på något mycket specifikt. Helt ok, men du måste väl ändå förstå att andra är skeptiska till det?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lampstället skrev 2012-03-22 13:33:37 följande:
    1 Kor 13:1, 8

"Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra". Alla övernaturliga förmåner upphörde i och med apostlarna.

TS verkar inte hålla med om den saken. Men det där diskuterar ni bäst med varandra, inte med mig.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-29 16:02:23 följande:
    Säg det till alla andligt tomma ungdomar som super sig fulla varje helg, som fått höra att det inte finns någon Gud eller högre makt sedan barndomen.
    Med självmordstankar, ångest och depressioner som ökar varje år bland vårat samhälle där Gud hånas, bespottas och ignoreras.
    Bara Jesus kan fylla andliga tomrummet, utan honom så är det alltid något som fattas i ens liv, oavsett hur mycket man försöker dölja detta och fylla detta tomrum med skräp.
    Du är oerhört förmäten när du säger att bara Jesus kan fylla tomrummet, du säger direkt att alla andra läror inte bara är felaktiga utan också värdelösa.

Utöver det så förutsätter du att ett tomrum finns hos alla människor för att det finns/fanns hos dig, det är direkt felaktigt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    maaammaaa skrev 2012-03-29 17:57:06 följande:
    De tio budorden lade grunden till lagen, bra så.
    Ja, alla vet att det är olagligt att tro på andra gudar än Jahve, att dyrka avgudabilder, att jobba på söndagar och att ha begär till sin grannes fru, hus eller åsna. Drömmer
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    maaammaaa skrev 2012-03-29 18:43:56 följande:
    GAAAAHHH Uppfatta mig rätt när jag säger fel, mormors slagord. Måste jag förklara om stöld, mord....ljuga
    Ja hur ser det ut i Sverige? Får man ljuga och vara hänsynslös? Jaja du  har rätt Världen går mot sin undergång,  men numera heter det porrstjärnor och inte avgudabilder. Har du begär till att rida på grannens fru eller åsna?
    Vad var det du sade fel om?

De tio budorden innefattar högst tre saker som kan sägas vara grund till svensk lagstiftning, resten är inte olagligt (och i vissa fall uttryckligen lagligt enligt grundlagen). Det finns inget generellt lagligt hinder för att ljuga i Sverige nej. Det är olagligt att begå mened och handla bedrägligt (och liknande saker) men det finns inget straff för att ljuga om alla jag känner att jag har fyra barn och att jag brukar slå dem.

Utöver det så kan man knappast säga att lagboken grundar sig på de övriga budorden, detta eftersom det de facto var olagligt att göra dessa saker innan den kristna läran fick spritt fäste.

Har kristen etik och moral influerat lagstiftningen i västerländska länder? Ja, absolut.
    Ligger budorden till grund för lagen? Nej.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 13:44:18 följande:
    Jag tror att man har mycket att göra i himmelen, det är ingen plats alla bara sitter på en bänk och ugglar en evighet. Jag har hört människor berätta om hur roligt det är, då det alltid finns något härligt att göra där uppe, människor som fått förmånen att se glimtar av himmelen under nära döden upplevelser och så.
    Barnen har jättestora lekparker, klättrar i träd och skrattar också, har barn som sett himmelen noterat och sedan kommit tillbaka o berättat.
    De problemen med släkten man har på jorden, har man inte i himmelen. Finns inga konflikter, bråk, avundsjuka, girighet eller något annat som skapar oreda i människors relationer här på jorden.
    Finns absolut djur där! när jag förlorade min katt Speedy år 2010 så sa gud via den helige anden, att min katt är i himmelen och fick se visioner och drömmar om detta, att min katt blev omhändertagen av en ängel som visade för mig att han var där.
    Dock så är alla djuren där tama och vänliga, som dom var innan syndafallet.
    Jag tror att man får äta där också om man vill, men man blir inte jättehungrig på samma sätt som här det tror jag inte.
    Det är en plats med kärlek, harmoni och gemenskap, tillsammans med vår herre Jesus Kristus och jag längtar så efter den dagen jag får komma dit.

Här finns andras vittnesmål om himmelen:
     nhne-pulse.org/nde-interview-with-colton-burp.../

www.squidoo.com/HeavenStories
    Det finns ett litet problem med ditt resonemang här, för att det ska kunna stämma att inga konflikter finns så måste vi i himlen vara andra personer än vad vi är här på jorden.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3