Jesus Mirakel Tråd 3
felisa skrev 2010-03-29 22:52:19 följande:
MC: Som jag tidigare har konstaterat, så finner jag en diskussion med dig helt meningslöst. Du är helt inne i din egna lilla bubbla tyvärr. För det första. Jag har aldrig uttalat mig om haitierna, det var inte mitt inlägg du svarade på där. Och att jämföra med nazismen, det ids jag inte ens svara på. Du är så förutsägbar att det är knappt att man tror det. Frågan kring moral, ok, jag formulerade mig nog lite för snävt. Alla är vi onda syndare, som bara kan bli räddade genom Guds stora nåd. Eftersom Gud är en rättvis domare, så kan han inte frikänna skyldiga brottslingar. Eftersom han trots detta älskar oss, så valde han att genom döden på korset betala vår skuld. Vi behöver dock ta emot denna nådegåva, för att kunna bli räddade.Så nej, kristna är inte bättre människor, vi är lika stora syndare. MEN, när man blir frälst, så står det i Guds ord att man förvandlas i anden, då man har överlämnat sitt liv åt Gud. Det blir då helt naturligt att man vänder sig ifrån synd, börjar hata det man en gång älskade (såsom lögn, stöld osv). Ingen är perfekt, men som frälst så genomgår man en förändring. Ingen tro utan gärningar. Jesus säger att man ska känna igen oss på vår frukt. Inget gott träd kan bära dålig frukt. Av detta kan man dra slutsatsen att det tyvärr är många som säger sig vara kristna, även om de kanske inte bryr sig egentligen. Amerika är väl ett ypperligt exempel. Paul Washer talar en del om detta, mycket bra predikant.Ett glädjens ord till sist MC.. Efter att ha läst en del diskussioner här på FL, samt även diskuterat med dig, så väcktes det i mig en större längtan efter att umgås med mina riktiga bröder och systrar i tron. Det har gett som ett resultat att jag nu har gått med i en evangelisationsgrupp, och senast nu i helgen var vi ute och fick några väldigt bra samtal om Gud med människor på stan. Om inte det är ett mirakel så vet jag inte vad, att du MC, har bidragit till att Guds ord spridsDet du och jag diskuterar är inte en diskussion mellan bara dig och mig. För varje som skriver går det tio som bara läser. (bevisen för det kan du se i jämförelsen antal klick och antal inlägg)
Så när jag skriver att din människosyn är kass finns bevisen dels i det du själv skriver och i att jag hårt fördömmer din medeltida inskränkthet. Att du som enskild individ väljer att gå djupare in i förnekelse och mässande är irrelevant, de andra som läser kan lätt se vad som är sant och inte. Bubblan är det du som lever i. Jag ser verkligheten som den är.
Sen måste jag gå tillbaka och kolla vad jag svarade på, om det inte är dig jag svarat på om Haitierna så förstår jag inte hur du kan tycka att det är relevant för din och min diskussion. Det är riktigt fult att ta lösryckta citat och ge sken av att de rör dig.
För er som läser: mina hårda ord gäller fortfarande någon individ som tyckte att Haitierna fick skylla sig själva. Jag komma alltid kalla sådana idioter för idioter eftersom det är idioter de är.