• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Lampstället skrev 2012-09-20 15:46:26 följande:
    Därför du inte förstår att ditt liv kan ta slut tvärt och du inte uppskattar livet, men det är ditt val.

Så det är bättre att som du sitta genom hela livet för att vänta på något som endast existerar i människors hjärnor?
    I feel so violated, do it again.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-09-20 17:40:42 följande:
    Ok, säger så ....

Det där är betydligt arrogantare sagt än jag skulle få till ens om jag försökte.

På vilket sätt anser du att din version om livet är bättre än Erms? 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-10-12 16:19:05 följande:
    "Jag har ingen sanning", däremot Bibeln Guds ord har det, det kommer du/vi att förstå.

Men ändå har du inga bevis för dina tramsigheter.

Märkligt.  
  • M C
    Lampstället skrev 2012-10-12 17:21:51 följande:
    Inte enligt dig.

Vad är bevis?
    Om folk börjar anklaga dig för mord ska du se att du kommer över på min sida.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-10-13 13:09:17 följande:
    De får anlags för vad de vill, jag står ändå på JHVH sida, den ende som kan döma rättvist,

Så du är helt okej med att sitta i fängelse för något du inte gjort? För du fattar väl skillnaden på din sorts bevis och min sorts bevis?

Eller är det här vi har problemets kärna? Att du inte begriper? 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-11-19 22:59:24 följande:
    Gör du det och ta det du kan få nu.
    Hahhaahahah!
    Jag dör. Du väljer att hota med ett fiktivt efterliv? Pliiizz. 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-11-19 23:18:40 följande:
    Älska din nästa som dig själv sade Jesus, är det så svårt att leva efter ?
    Jag älskar fan inte dig, varför skulle jag det? Och du kan inte komma och påstå att du älskar mig, för då ljuger du. Jag har hånat din tro som den lögn det är, du lever med skygglappar. Det är fullt naturligt att du ogillar eller rent av hatar mig.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-11-20 15:37:10 följande:
    Du reagerar inte över de barn som dör av svält i krig idag, de som omkommer i tsunamin och översvämningar.

Jorå, det gör vi. Vi är inte omänskliga.
    Men det är inte vi som skyller allt på en gud eller på människans tillkortakommanden. 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-11-20 16:48:46 följande:
    Man kan inte tacka Gud för alt som är bra, man kan inte skylla på satna allt som är ont, det är vi själva som står för allt elände som händer i världen och det är inte tillkortakommande det är i ren girighet vi förstät t ex naturen.
    Så var kom din tsunami in i bilden?
  • M C

Det, mina vänner, kommer vi aldrig få en förklaring på av någon som använder bibeln som go-to-plejs för svar.

• M C
    Lampstället skrev 2012-12-02 20:23:47 följande:
    T ex är det inte balans vid polerna eftersom det smälter underifrån, som i sin tur påverkar temperaturen i jordens inre som i sin tur påverkar kontinentalplattorna, med vukanutbrott o s v

www.smhi.se/kunskapsbanken/oceanografi/tsunam...

Men ni är inte ute efter att veta, bara att håna.

Och det är konstigt för att...?
    Jag menar, om jag vill veta hur det verkligen hänger ihop så läser jag vad vetenskapen säger.
    Du läser bibeln.  
  • M C
    Lampstället skrev 2012-12-03 15:44:55 följande:
    När virus och bakterier är på rätt plats gör de nytta ingen skada, men vi har med vårt leverne ändrat på de premisserna.

Men ändå på nägot märkligt sätt har vi genom vetenskapen sett till att vi faktiskt överlever de där små rackarna nuförtiden.

Har du någon gång provat att fråga en människa över 70 år hur det var när de var unga? Eller ännu hellre, hur det var för deras föräldrar? 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-12-03 17:12:15 följande:
    Ja nu har vetenskapen resten kvar .

Jag har frågat mig själv. ja. och det var finfint när jag var ung, vad nu det har med Jesus att att göra ?

Nej, jesus har ingenting med någonting att göra. Han är bara ett påhitt för att försöka förklara det man inte begriper. Du har helt rätt där.
    Men du säger att mänskligheten är på väg åt helvete när det faktiskt är betydligt bättre nu än för bara några år sedan, för att inte tala om hur det var för många år sedan.
    Titta på den där serien Eric Haag är med i, matresan. Väldigt bra.  
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3