Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2011-06-20 21:25:14 följande:
    snarare som att träna sig på att bli en god simmare istället för att lita på att en osynlig livbåt ska dyka upp när jag drunknar
    Han har inte varit osynlig vare sig för mig eller andra kristna som tagit emot honom:) han har på ett eller annat sätt manifesterat sin kärlek och nåd till oss, vilket lett till att vi tog emot honom.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-20 21:27:34 följande:
    Om jag får gissa så betyder det antagligen att skribenten i fråga hellre brinner i helvetet än spenderar evigheten med dig
    Ojdå, så hemskt människa jag måste vara då jag kommer med kärleks bud om Jesus och hans försoning.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-20 21:34:29 följande:
    Ändå begär du att tex jag bara ska acceptera att den här guden som du pratar om existerar (och verkar ha synpunkter på det mesta jag gör) helt utan föregående bevisning?!

Varför ska jag tro på din gud innan han bevisat sin existen när inte ens du själv  gör det, än mibndre "ta emot honom som min frälsare"?

Jag är övertygad om att Gud kommer bevisa sin existens till dig, på ett gripande och skakande sätt någon dag.
    Han har gjort det med miljontals andra, och då han älskar dig av hela sitt hjärta så tror jag att han kommer göra det även med dig, så länge du söker efter honom och visar din längtan efter ett möte med honom.
    Jag begär förresten ingenting, jag vill bara vara med och föra vidare om saker som Jesus gjort i olika människors liv, för att möjligtvis väcka människors intresse till Jesus, som är vägen, sanningen och livet.
    Jag kan inte frälsa någon, bara predika evangeliet och berätta om Jesus.
    Själva frälsningen tar Jesus hand om då en människa söker sig till honom.

• KristenTjej84
    Användarnamn skrev 2011-06-20 21:48:53 följande:
    Om inte Adam syndat kunde ingen komma till himlen,

"bara predika evangeliet och berätta om Jesus."

Berätta om Jesus och evangeliet?
    Som jag sa, vi har olika tolkningar om det hela. Varför man aldrig ser Jehovas vittnen på Jesusmanifestationen.
    Även fast alla andra inom kristendomen, som Katolikerna,baptisterna, lutheranerna, messianska troende mfl samlas där för att visa sin kärlek för Jesus och hans nåd.
    Att predika evangeliet är att berätta om Jesus som vägen sanningen och livet, hans försoning och hans bud.
    Så tror jag, tror du annorlunda så är det bara så.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-20 21:51:16 följande:
    Hur kommer det sig att ni inte är på samma sida i den här frågan?
    För att han är Jehovas vittne. Även om vi har vissa saker gemensamt, så är det mycket de tolkar på sitt eget sätt.
    http://www.solascriptura.se/jehovitt.html
    Jag ser dock inte ner på honom som person, och skulle aldrig i mitt liv vilja förolämpa honom personligt.
    Han får tycka och tr o det han vill, men jag är och förblir pingstvän, helige ande fylld kristen, frälst av min herre Jesus Kristus.

• KristenTjej84
    Användarnamn skrev 2011-06-20 21:59:05 följande:
    Varför drar du in JV.

Jag önskar dina och Bibelns svar.
    Och jag tackar för dina svar om Jesus.

Undrar vad ditt svar är på  frågan, "Vad ska vi göra i himlen och vem ska man regera över?"
    Leva med Jesus, och tjäna honom på olika sätt. Helt beroende på vilka vi är och vilka gåvor vi har.
    Det mest underbara är att vara i Jesus närvaro, som är så fylld av ljus och kärklek att det nästan inte går att beskriva. Typ som att vara i en lovsångs-gudstjänst för evigt, samma atmösfär av frid och lycka.
    Säkert till och med änny bättre. Jag vet inte allt om himmelen, men jag vet att det är en oerhört underbar plats och att det finns roliga saker att göra där, och man är fylld av Guds kärlek.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-20 22:09:00 följande:
    hm, så bibeln är öppen för tolkning? 
    Hur kan du vara säker på att det är du snarare än Användarnamn som har den rätta tolkningen? 
    Helt enkelt för allt jag upplevt. Allt jag drömt, alla visioner jag sett, har blivit varnad av Gud för vakttornet för den delen. Det var inte den Jesus jehovas berättar om som visat sig för mig, utan den uppståndne kristus, människosonen i sin egen hög person.
    Och det är via den helige andens kraft, vilka Jehovas förnekar, som jag fått andlig styrka och frid som ej går att beskriva på bra sätt.
    Nu i efterhand så kom jag på att de jag skrev kanske var fel, behöver inte nödvändigtvis ha med  tolkning att göra.
    Det verkar som om Jehovas tror på vissa av bibelns skrifter, men förnekar dom andra.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-20 22:21:01 följande:
    Är det inte just det JV brukar hävda att andra kristna grupper gör? (tex pingströrelsen)
    Det vet jag ingenting om. Men läser man hela bibeln, hela nya testamentet t ex, så står det tydligt att Jesus gick på jorden, helade människor från sjukdomar o befriade från onda andar, samt blev korsfäst och dog för våra synders skull, och uppväcktes från de döda för att ställa sig till sin faders högra sida, och skickade den helige anden ner till oss som hjälpare. Varför Jehovas vittnen ignorerar detta vet jag inte.

• KristenTjej84
    Falumamman skrev 2011-06-20 22:51:41 följande:
    ursäkta mig, men jag tycker det verkar lite weird att tillbe en snickare som levde för mer än 2000 år sedan
    Kanske du tycker, men han är mer än en bara "vanlig snickare" som levde mer än för 2000 år sedan för mig.
    För mig är han en klippa, en källa av övernaturlig kärlek och frid, och en frälsare.

">

">

Hellre tillber jag honom än någon vetenskapsman:P

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-20 22:36:39 följande:
    det står i 1 moseboken att "det större ljuset till att härska över dagen och det mindre till att härska över natten, och han gjorde stjärnorna"

ignorerar du detta eller hävdar du att alla stjärnor skapades samtidigt? (på den fjärde dagen)
    Jag ignorerar ingenting, men du citerade min text om evangelium, om vad Jesus ville att vi skulle föra vidare till andra människor om att han är vägen sanningen och livet.
    Varför du hoppar till ett citat om skapelseberättelsen är för mig ett mysterium.
    Jag vet inte exakt hur lång tid det tog för Gud att skapa allting, men kommer aldrig kunna bortse från faktumet att jorden, människorna, universum, allt är för fantastiskt skapat och brilliant uttänkt, att det för mig är en större omöjlighet att tro att allt kom från inget, än att allt har en skapare bakom sig.
    Tänk på människans DNA, hudens sätt att läka vid sår, hur barnen som nyfödda på något sätt memorerat tiden i livmodern, så de fattar attt man måste hålla andan ifall man doppar dom under vattenytan, att de övar på sugrörelser redan i livmodern. Hur vacker universum är osv.
    Alla sjukdomar, handikapp och dylikt, det kom inte från Gud, så du kan inte vifta med det och påstå hur korkad allsmäktige Guden är för att han låter dem människorna finnas på jorden o blablabla.
    Sen kan man diskutera detaljer om varje bibelcitat och göra stora rubriker om det hur mycket man vill.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3