Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jesus Mirakel Tråd 3

Lampstället skrev 2012-02-27 18:11:37 följande:
    Varför di infrysta i isen, med färskt gräs i mynnen.

Som Agnostinos länk visar så stämmer inte det.

Att någon dör med mat i munnen är i sig inte heller ett bevis för snabbfrysning, bara att de åt och att det var kallt när de dog.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-02-29 08:19:35 följande:
    Och sedan frös in i isen och att man kan t o m äta deras kött när de knackar fram dem ur isen :)
    Ja, om ett varmblodigt däggdjur dör i ett klimat där det är minus 30 grader så blir det djupfryst. Hur tror du att det fungerar?
  • Toboas
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 19:53:36 följande:
    Jesus har aldrig bett någon våldta någon.. vet inte varifrån du har fått det ifrån eller vilket sammanhang..
    kan ha varit en fel tolkning av något som stod i gamla testamentet.

Nej, det är bara att du vägrar läsa GT med öppna ögon och se vilka vidrigheter "din" gud stödde.
  • Toboas
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 22:30:02 följande:
    Vore som att försöka få en människa med ögonbindel( som vill ha ögonbindeln på) att förstå hur världen utan ögonbindeln ser ut.
    KristenTjej84 skrev 2012-03-08 10:11:43 följande:
    Tyvärr finns det ingenting som någonsin kommer få mig att förneka Jesus och bara tro på muslimernas Allah.

Du ser inte att den som bäst passar in på beskrivningen av en människa med ögonbindel som vägrar att ta av sig den är du själv?
  • Toboas
    M C skrev 2012-03-08 18:26:25 följande:
    Nejdå, jag har läst på. Det räcker om mina anhängare hittar på de historierna efteråt. Allra bäst blir det om de bråkar lite och skapar olika delar fantasifulla historier om mig.

Riktiga pricken på I:et blir om någon tar mitt eftermäle och försöker ta makten i nåt land. DÅ serru, då blir det åka av! 
    Jag vet att ligger bakom alla lyckade kattförlossningar i hela världen! Så länge ingen motbevisar mig så kan det lika gärna vara sant som osant.

Jag har också hört att M C kan förvandla vin till urin fast det tar några timmar. Solig
  • Toboas
    Toboas skrev 2012-03-08 19:23:58 följande:
    Jag vet att ligger bakom alla lyckade kattförlossningar i hela världen! Så länge ingen motbevisar mig så kan det lika gärna vara sant som osant.

Jag har också hört att M C kan förvandla vin till urin fast det tar några timmar. Solig
    "Jag vet att M C ligger bakom...."
  • Toboas
    M C skrev 2012-03-08 19:59:08 följande:
    *viskar* Ännu bättre är det om du säger att jag kan förvandla urin till vin. 
    *viskar* Okej...

*Hög röst* MC kan också förvandla urin till vitt vin!
  • Toboas
    M C skrev 2012-03-09 07:49:19 följande:
    Som att prata med tänderna i tandkrämsreklamen. Mina ord är som små blå bollar som bara studsar av. *plink kling pling*
    Skrattande
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-03-14 18:34:42 följande:
    Var får du det ifrån att kristna tror att jorden är 6000 år?

Bara den sjunde dagen har varat lite mer än 7000 år !?
    Varifrån har du fått att en dag är längre än 24 timmar med tanke på att dagarna i skapelseberättelse definieras av att solen går upp och ned.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-03-14 20:55:26 följande:

Ordet ”dag” används i Bibeln i flera olika betydelser, alldeles som det i vår tid används på en del olika sätt.

I och med att jorden rör sig ett fullständigt varv kring sin axel, mäter den ut en dag om 24 timmar. I den här bemärkelsen består en dag av både dag och natt, alltså ett dygn som ju har 24 timmar. (Johannes 20:19)

Men själva perioden på i genomsnitt 12 timmar med dagsljus kallas också dag. "Och Gud började kalla ljuset Dag men mörkret kallade han Natt." (1 Mos. 1:5)

Detta ger upphov åt tidsuttrycket "natt", som avser den period på i genomsnitt 12 timmar då det är mörkt. (2 Moseboken 10:13)

En annan bemärkelse är den då ordet dagar syftar på en tidsperiod i förbindelse med någon framträdande person.

Så till exempel såg Jesaja sin syn "i Ussias, Jotams, Ahas och Hiskias, Judas kungars, dagar" (Jesaja 1:1), och Noas och Lots dagar sägs vara av profetisk betydelse. (Luk. 17:26-30)

Ytterligare ett exempel på att ordet "dag" används på ett flexibelt eller bildligt så finner vi i Petrus ord om att "en dag för Jehova är såsom tusen år". (2 Petrus 3:8)

I berättelsen i Första Moseboken avser en skapelsedag en ännu länge tidsperiod - årtusenden. (1 Mos. 2:2, 3; 2 Mo 20:11)

Det är sammanhanget i Bibeln som visar vilken bemärkelse ordet "dag" används.

(2 Petrus 3:8) Men en sak får inte undgå er uppmärksamhet, ni älskade, att en dag för Jehova är som tusen år och tusen år som en dag.

Kapitel 20 till 22 i Uppenbarelseboken innehåller de skriftställen som ligger till grund för hoppet om 1000:års Riket.

Det är faktiskt endast här som Bibeln nämner den 1000:års period som skall utgöra inledningen till evigt av lycka i himmel och på jord.

I kristenhetens kyrkor har man förkastat hoppet om 1000:års Riket.

Då de lär att de rättfärdiga kommer till himlen och de onda till helvetet, finns det inte något utrymme för ett paradis på jorden.

Visst kan ordet dag definieras på flera olika sätt men när man använder kvällen och morgonen som avskiljare blir det uppenbart att man faktiskt talar om de klassiska 24-timmarsdygnen.
    "Det blev kväll och det blev morgon. Det var den fjärde dagen."
    "Det blev kväll och det blev morgon. Det var den femte dagen."
    "Det blev kväll och det blev morgon. Det var den sjätte dagen."
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3