Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-06-22 16:32:27 följande:
    Alltså Rundown och alla andra icketroende, kan komma med en tusensidor lång bok med påstådd "bevis"att Gud inte finns,

.

Var vinns dessa bevis på att Gud inte finns?
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-22 18:05:36 följande:
    Det finns ju inga bevis för det:) allting jag sett och upplevt bevisar snarare motsatsen..

• Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-06-22 18:59:24 följande:
    Är det ditt "bevis" Jezzez!
    Fenomenet masspsykos är väl knappast ett av universums stora gåtor i dina kretsar heller?? 

Så mycket som är mer kompliserat som Gud skapat!

• Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-06-22 20:34:33 följande:
    att något ser designat ut betyder inte att det är designat, inte heller är komplexitet en garanti för intelligent design.

Att människor byggt rymdfärjor kan jag bevisa.
    Jag kan visa dig ritningarna, hur det gjordes och vem som gjorde det, eftersom jag kan bevisa dessa saker finns goda skäl att anta att jag har rätt i mitt påstående.

Omvänt kan jag hävda att rymdfärjan byggdes av de gröna, osynliga enhörningarna som bor i mitt garage, men om jag inte kan bevisa att det var så rymdfärjan tillverkades så finns inga skäl att tro på min historia.

Visa mig att Gud existerar, att han konstruerade människokroppen och hur han gick tillväga, så ska jag acceptera ditt påstående som sanning.

Om inte! Ja då finns inga skäl för mig eller någon annan (inte ens dig själv) att tro att din historia innehåller något annat än fantasier 
    Så seriös var du :/
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-06-22 22:10:07 följande:
    Du förstår väl att bara för att jag kan visa att rymdfärjan existerar så bevisar det inte att mina påståenden om dess skapare är sanna!?

"Forskningen slår sig för bröstet när de upptäcker vad djur kan och de apar efter det och är så malliga för sin upptäckt, men intelligensen bakom blundar de för.

Tex:En bilprototyp som efterliknar koffertfiskens stabila och energisnåla form är på gång.

(Tee Economist Tecnology Quarterly, Technology That Imitates Nature, 11 juni 2005 sid 18 - 22)

• Användarnamn
    Rundown skrev 2011-06-23 00:51:07 följande:
    Kan du inte bemöta Selfish Geenes svar på ditt tidigare inlägg först innan du fortsätter med liknande (dåliga) argument?
    Varför kasta pärlor?
  • Användarnamn
    Användarnamn skrev 2011-06-23 10:31:24 följande:
    Varför kasta pärlor?
    Ja, precis, varför är du det?
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-24 13:11:29 följande:
     Men INGEN annan Gud har dött för HELA mänsklighetens synder, för att sedan resa sig från döden och erbjuda försoning för människors synder, förutom Jesus. Ingen annan kan befria totalt från Satans makt. 
    Det var Gud JHWHs enfödde son Jesus som offrade sitt liv.

Joh 5:30

"Av mig själv kan jag inte göra något: som jag hör, så dömer jag, och min dom är rättvis, ty jag följer inte min egen vilja utan hans vilja som har sänt mig"
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-06-24 16:41:47 följande:
    eftersom du inte verkar anse att någon här inne är värdig ditt bemötande, undrar man ju varför du skriver här öht?

1244 är ett bemötande, och oseriöst bemöts inte.
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-06-24 17:17:08 följande:
    ok
    Du kanske kan tala om vad du fann oseriöst i min senaste fråga eftersom du inte vill besvara den?
    Ställ en seriös fråga som hör till ämnet.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3