Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Ursäkta om jag stör er hetska debatt, fick ett intressant Sid Roth avsnitt nu i morse och ville fortsätta dela med mig av det, ifall någon är intresserad. Om ändens tid & antikrist.

http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=NewsArticle&id=10110
    http://www.jesusvisions.org/index.shtml samt flera fantastiska vittnesmål om hur Jesus visat sig för muslimer runtomkring i världen, även där många kristna förföljs.
    Nu drar jag vidare:) ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-15 01:03:08 följande:
    Fast inte tillräckligt full med medlidande för att faktiskt ingripa på riktigt, eller hur var det nu?
    Det gör han ju, i väldigt många dokumenterade fall, många kan vittna om detta, och i alla Sid Roth avsnitten t ex så kan man ju höra vittnesmål om några av dessa människor som Jesus hjälpt. Hade han inte ingripit i mitt liv t ex så skulle jag inte varit vid liv just nu.

• KristenTjej84
    Gordnid skrev 2011-06-15 16:35:54 följande:
    Rundown- De måste förstås plågas och lida riktigt ordentligt innan de får komma till den här underbara platsen som det finns massor av bevis för. För att verkligen kunna uppskatta den sedan när de dött.
    Inte alla, många kristna har levt lyckliga långa liv på jorden utan att ha "plågats ordentligt" så som du hjärtligt beskriver det hela.
    Finns många vittnesmål om människor som varit i himmelen under nära döden upplevelser, det är dom vi får ta vara på då vetenskapsmännen omöjligtvis kan bygga ett rymdskepp som kan flyga till himmelen o helvetet med nyfikna bevis sökande människor:P i vetenskapens ljuvliga, beundransvärda och mycket väl omtalade namn.

• KristenTjej84
    Gordnid skrev 2011-06-16 12:03:13 följande:
    Aquarius girl- Oh ja, vittnesmål från kristna människor som påstår att de varit i himmelen. Det känns ju väldigt objektivt och seriöst. Så om jag fattat dig rätt så älskar gud alla människor och tar hand om dem eftersom en del slipper svält, våld, fattigdom, och så vidare..? Och den stora andelen människor som lever i misär, de 22000 barn om dagen som svälter ihjäl osv, de får man liksom bara bortse ifrån eller hur menar du?
    Alla var inte kristna från början, bland annat en före detta ateist som blev kristen efter sin nära döden upplevelse. Han var hårdnackad och Guds förnekande ända tills han upplevde en nära döden upplevelse som förändrad hans liv och först DÅ blev han kristen.

">

Han heter Howard Storm.
    Att förneka Gud i ett sådan situation som han  gick igenom, är som att förneka havets existens efter att ha blivit puttad dit och fått ett kallsup.
    De människor som lever i misär, gör det delvis för att människor(inte Gud) utan MÄNNISKOr väljer syndens väg, genom att kriga och köpa vapen för pengar som skulle ha gett mat åt de svältande.
    Om rika Inga Hofsenberg skulle köpa en vattenbrunn för 20.000 kr i Afrika istället för att köpa sig själv en fettsugning eller balklänning, så skulle det t ex redan göra en stor skillnad.
    Om företagschefer och dylikt som tjänar stora pengar, skulle istället för suparfester för flera tusen spänn, ge pengarna till Haiti tillsammans med sina kollegor, skulle det också göra stor skillnad.
    Men eftersom själviskhetens väg är mer bekväm, då man vill leva sitt liv i lyx fast man har råd att hjälpa folk, för att man själv ska vara lycklig och kunna se så snygg ut som möjligt, för att själv få uppmärksamhet och andras beundran, och för att man själv får makt som makthavare på de fattigas bekostnad, varför ska man då bry sig om någon annan? Den enes bröd är ju den andras död.
    Vet inte om du förstår min poäng, men Gud har gett oss människor ett ansvar också, att älska varandra och ta hand om varandra. Gör vi inte det, så kan vi inte sitta och peka på Gud och säga att han är grym, när vi människor under Guds vägledning och påverkan( om vi väljer att följa honom) kan få större hjärta för de behövande, men eftersom det kräver uppoffring och ödmjukhet, och tro, så är det lättare att sätta locket på och blunda för orättvisor,  och skylla eländet på Gud, istället för att tänka på sitt eget ansvar i det hela.

• KristenTjej84
    Gordnid skrev 2011-06-17 08:59:09 följande:
    Och vaddå att man behöver tro för att kunna hjälpa andra? Är du på riktigt?
    Nej det behöver man inte, många människor hjälper andra fast de inte är starkt troende, eller troende över huvud taget. Vad jag menade är att en människa som är självisk och bara tänker på sig själv, som blir kristen kan förvandlas totalt, då Jesus flyttar in i hans hjärta. Men då måste han vilja det, han måste vilja att ta emot Jesus och följa honom. En människa som tar emot Jesus på riktigt, förblir inte densamma.
    Sen får du tvivla på vittnesmålen jag delat med mig av hur mycket du vill, det är helt upp till dig hur öppen du är och vad du har bestämt dig att tro på, men att skylla all elände på jorden på Gud tycker jag är skrattretande.
    Det finns en djävul också, och en hord av onda andemakter som lyder honom.
    Och dom skrattar åt alla ateister och deras påhopp och förolämpningar mot kristna och Jesus.
    Det viktiga är att du har fått höra sanningen, precis som alla andra som varit med i den här tråden och kikat på vittnesmålen och diverse mirakler.
    Nu har jag sagt mitt om det här, ha en fortsatt trevlig helg allihopa:)

• KristenTjej84
    Gordnid skrev 2011-06-17 21:43:25 följande:
    Aquarius girl- Vart har jag skrivit att allt ont som händer i världen är guds verk? Läs om, läs rätt.
    Jag tänker inte fortsätta den här diskussionen längre. Fick den uppfattningen men ber ödmjukt om ursäkt om jag missuppfattade det du skrev, sånt händer.

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-20 05:09:46 följande:
    Nej, många påstår att det är så vilket inte är riktigt samma sak eller hur? Precis som att många påstår att deras (andra) gudar har hjälpt just dem. Eller nej just det ja, de har ju naturligtvis fel enligt dig medan du självklart inte kan ha fel.

Om din gud (eller någon annans) hade aktivt ingiript hade man väl faktiskt kunnat säkerställa detta statistiskt. Nu kan man inte det, vilket borde antyda antingen att gud(ar) inte finns eller att de/den som finns inte är särskillt intresserad av att hjälpa till.
    Kan man säkert göra, i länder där folk blivit frälsta i miljontal. Men då måste någon pallra sig dit och kolla statistiken också, tror inte t e x Lars Ohly har lust att göra detta.
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-20 05:16:03 följande:
    Kan inte din gud stoppa djävulen då? Eller är guden inte allsmäktig? Finns det kanske två gudar ("gud" och "djävulen") varav du tillber den ena bara?
    Det kommer en tid då djävulen inte längre har någon makt, utan blir kastad till ett evigt helvete, det vet han. 
    senast den dagen kan du inte kalla  Gud för icke allsmäktig, oavsett om du sedan hamnar i himmelen eller helvetet, helt upp till dig.
    Läs uppenbarelseboken vetja:)

• KristenTjej84
    Användarnamn skrev 2011-06-20 13:12:06 följande:

Apropå helvetet.

Att låta någon utstå evig tortyr, det är inte rättvist.
     Gud har inte gjort något helvete, det existerar inte.

Däremot så kommer Gud att låta människor som dött, och som inte har fått en rättvis chans att visa om de är ond eller god, få en uppståndelse från de döda och sedan visa vad de går för.

Det är rättvisa.

Jag brukar inte vanligtvis kommentera dina citat/uppfattningar om bibeln, då jag 9 ggr av 10 inte fattar vad i hela fridens namn du snackar om.
    Men att förneka helvetets och/eller himlens existens, är att gå lite för långt tycker jag. Har du missat vad Jesus sade?
    http://gospel.jesuslever.eu/?p=3394
    Jag tror det finns ett evigt helvete, men det var menat åt djävulen och hans onda andemakter.
    Säkert kommer rättrådiga att leva på jorden vid Jesus återkomst, det förnekar jag inte. De som valt Jesus och accepterat hans försoningsplan, eller de som varit för unga för att ta det beslutet.
    Men just nu så är himlen där våra nära och kära som trott på Jesus och dött eller de som dött som barn,  uppe i tredje himmelen med Jesus. Men när han återvänder till jorden och återupprättar sitt rike, kommer ju dom med honom. Och då är det slut på krig, svält, ondska och andra plågor, för efter det regerar JEsus i all evighet.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3