Toboas skrev 2011-05-28 17:52:43 följande:
Eftersom barn ofta tar efter sina föräldrar borde de barn som inte föds i högre grad ha ateister som föräldrar, tror du inte det? Att ett oönskat barn i högre grad än andra skulle bli själavårdare (istället för kriminella) är ju också en tveksam slutsats.
Det är inte bara ateister som gör abort, tusentals kristna som gjort det också.
Dessutom så har jag hört otroligt många berättelser om folk som funnit Gud trots att deras föräldrar inte varit kristna utan strikt ateistiska, typ under kommunist- regerings tiden i Ryssland.
Så man kan inte säga att barnen alltid tar efter sina föräldrar, man har alltid ett val att välja vad man vill tro på tillslut, man är ju inte fastklistrad i sina föräldrar samt deras åsikter hela livet ut.
Har till och med hänt att barn blivit frälsta då de hört om Jesus, sett Jesus eller på andra sätt upplevt hans kärlek, och de har vittnat om detta för föräldrarna och bett för föräldrarna som sedan kommit till tro, då barnen bett för dom.
Så även om man som nybliven förälder är ateist, betyder det inte att man är det fram till livets slut, utan barnet man fått kanske har en profetisk gåva från ovan eller något liknande, som Gud via barnen använder för att föräldrarna som småningom kan bli frälsta.
Man kan komma till hur djupa diskussioner som helst när det gäller den här frågan.
Och jag kan också tillägga att majoriteten av de föräldrar, som först funderat på abort, av dom jag känner samt har läst om, har inte känt likadant då de haft barnet i sina armar utan välkomnat det. och tyckt att det var så bra att de bestämde sig för att behålla det vackra underbara livet & gåvan de fått. varför skulle ett välkomnat barn bli kriminellt, bara för att föräldern i början av graviditeten funderade på abort?
Nu har jag sagt mitt när det gäller den här diskussionen, men poängen var att vi människor också har ett ansvar med vad vi väljer och inte väljer göra med våra liv och allt som rör detta, då kan vi inte sitta där och skylla allt på Gud, när han haft en plan med tusentals barn som kunde ha blivit vad som helst, läkare, vetenskapsmän, vårdbiträden, själavårdare, psykologer, brandmän osv..men som vi valt att strunta i och tänkt nej det är inte rätt tid för det, tack och adjö lilla "foster"..