Inlägg från: Lampstället |Visa alla inlägg
  • Lampstället

Jesus Mirakel Tråd 3

Agnostino skrev 2012-03-31 07:03:00 följande:
    Absolut inte men meningsuppbyggnaden var otydlig så jag är osäker på vad du menade.
    Och då måste du vara ovänlig ?
  • Lampstället

Alla är hjärtligt välkomna till Jehovas vittnens sammankomst, i Globen de 1 Juli och 27 - 29 Juli i Skandinavium i Göteborg och i mässhallarna i Stockholm.

• Lampstället
    maaammaaa skrev 2012-03-31 18:46:22 följande:
    Gör du reklam?
    Upplyser och det är kostnadsfritt att besöka oss.
  • Lampstället
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-04-01 11:16:54 följande:
    Spännande! Men tyvärr bor jag inte i Sverige annars skulle det vara kul att vara med. Jag nöjer mig med de träff jag har med JV lite då och då hemma hos oss.

Lycka till!
    Finns över hela världen.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-04-01 09:15:54 följande:
    "Hej, funderar ni någonsin om livets uppkomst? Jag skulle vilja tala lite med er om big bang och evolutionen."

Drömmer 
    Börja med startskottet till liv.
  • Lampstället
    Tom Araya skrev 2012-04-01 18:58:49 följande:
    ...o jag som gått på hela "jordens-undergång"-grejen.ObestämdSkrattande
    Joden kommer aldrig gå under, enbart de ogudaktiga människorna.

Uppenbarelseboken 11:18                    

”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5

* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
    Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

• Lampstället
    Tom Araya skrev 2012-04-01 19:18:50 följande:
    Äsch, jag som gått och väntat på en riktig ragnarök....Skrattande
    Gör du det om det om du gillar en bråd död.
  • Lampstället
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-04-01 19:56:30 följande:
    I know men inte nära oss. 
    Tror jag visst om du letar,
  • Lampstället
    maaammaaa skrev 2012-04-01 21:42:29 följande:
    Demontror jehovas vittnen på honom?

Definition: Den andeskapelse som är den främste motståndaren till JHVH Gud och alla dem som tillber den sanne Guden.

Han fick namnet Satan på grund av att han blev en motståndare till Jehova. Satan är också känd som Djävulen, eftersom han är den främste baktalaren av Gud.
    Satan beskrivs som den ursprunglige ormen, uppenbarligen på grund av att han i Eden använde en orm för att bedra Eva, och av denna anledning kom "orm" att få betydelsen "bedragare".
    I Uppenbarelseboken används en uppslukande drake som symbol för Satan.

Job 1: 6, 7, 11, 12 - Jesaja 14:12 - Hesekiel 28:13 – 17 - Johannes 8:44 - Upp 12:9 - 2 Kor 4:4

• Lampstället
    zigne skrev 2012-04-03 09:20:53 följande:
    Jag tycker att tanken på döden är skrämmande. Men den blir inte mindre skrämmande för min del om jag tänker att det skulle finnas en fortsättning!! Känns precis lika skrämmande och kanske tom ännu värre. Och då även om jag skulle lyckas ta mig till himmelriket!!  Det blir ju bara en massa frågor. 
    Vad ska man göra på dagarna (man ska ju vara där i evighet)
    Ska man leva ihop släktvis (släkten är ju tyvärr ofta värst) 
    Finns det djur där?
    Äter man?
    etc etc etc etc på femtioåtta A4 
    Läs 1 Mos kap 1 och 2 så vet du på ett ungefär hot livet blir.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3