bad gyal skrev 2011-09-15 10:25:01 följande:
1) Ok, Du tror att jorden inte fanns innan Jesus dog? Även om jorden funnits längre än 3950 år före vår tidsräkning står det inget om, eftersom att det stod att människan kom då. Du tror att jorden och människan skapades på samma gång? Jorden är äldre än människan..
2) Nej, jag baserar min tro på vad jag tror, inte på vad någon bok säger.
3) Det är inte relevant om dom stämmer eller inte, jag bryr mig inte. Men dom som tror på dom anser väl att dom inte skulle ha någon anledning att ljuga, när det fanns mindre människor skulle jag tro att det va lättare att veta varifrån din släkt kom. Eftersom att tom min pappa vet vem hans farfars farfars far var. Jag har aldrig träffat min farfar...
1) Vänta nu! För det första så är siffrorna från texten du postade och enligt vår tidräkning så antas Jesus ha dött runt år 33 och enligt judarna så skapades jorden ungefär 4.000 år tidigare. Tror du plötsligt att 3950 år före vår tideräkning utgår från Jesus?
JAG tror att jorden blev till (för att undvika ordet "skapades") för miljarder år sedan och att människan är en produkt av evolutionen. DU är den som postar texter som du tydligen inte ens läst eller förstått ordentligt.
2) Och hur kom du fram till den tron? Du nämner ju specifikt Jesus så man kan ju anta att du ändå baserar din tro på bibeln även om du inte läst den ordentligt själv.
3) Men vilka räknar sin egen släkt till den som nämns i bibeln? När det gäller muntliga historier så kan man se att det finns mängder av fel om hur det såg ut runt år noll jämfört med det man skrev ner mindre än 100 år senare. Att då tro att muntliga historier är korrekta över tusentals år tyder på att man aldrig lekt viskleken som liten.