Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jesus Mirakel Tråd 3

bad gyal skrev 2011-09-15 09:55:04 följande:
    1) Jag läste vad det stod där och där stod det ju att jorden var 3950 år där, vad får du 6000 ifrån?

2) Jag har aldrig tänkt på hur gammal jorden är, det är inte relevant för mitt liv.

3) Jag tror att människan har skrivit dom släktträden. Människan har skrivit hela bibeln, är det en överraskning för dig? 
    1) Det står att jorden skapades 3950 år före vår tidsräkning. Nu är det år 2011. Hur mycket blir 2.011 + 3.950? (Ett tips, du kommer väldigt nära 6.000).

2) Det innebär att du baserar din tro på uppgifter som uppenbarligen inte stämmer, stör det inte dig?

3) Nej, för mig är det inte en överraskning eftersom jag inte tror på gud. Så om släktträden är skrivna av människor, vad finns det för anledning att tro att de stämmer?
  • Toboas
    bad gyal skrev 2011-09-15 10:03:11 följande:
    1) Vart står det att man ska följa prästerna?

2)Jag talade om Kannibaler eftersom att ni sa att människan inte betedde sig hemskt. Kannibaler tycker att mord ska vara lagligt.

3) I Usa är det lagligt att döda människor (för att ge ett aktuiellt exempel) 
    1) Det står inte det men det är en konsekvens av det eftersom det var prästerna som i sin tur kommunicerade med "gud".

2) Har du talat med många kannibaler? Tror du verkligen att den dödade och åt upp människor inom den egna gruppen? Man åt upp sina fiender och försökte att låta bli att bli dödad själv.

3) Det är olagligt i normalfallet att döda andra människor även i USA. Det är så olagligt att staten tar sig rätten att döda de som dödar andra. Att man utdelar dödsstraffet är ett sätt att markera hur olagligt det är för en medborgare att döda en annan medborgare. Att man samtidigt ger staten den rätten kan ses som en motsägelse men påverkar inte hur lagen ser ut. Det är samma sak som att det är olagligt att köra mot rött ljus men polis och ambulans kan göra det i nödfall utan att det är olagligt.
  • Toboas
    bad gyal skrev 2011-09-15 10:16:32 följande:
    Folket i Sverige kallar mig Eleonor, folket i Jamaica kallar mig Ella.
    (Det var ett svar som beskrev allt det du frågade om, men om du inte kan förstå, borde du ta dig en funderare på   Vem det är som inte förstår det han läser)

Religioner är människans påfund. 
    Jag förstår vad du menar. Men om någon säger att de känner Eleonor och det är en tjej från Sverige och någon annan säger att Ella är en 3-meteters färgad man med helskägg - är det då rimligt att anta att det är samma person? Alltså: Det är helt ok om du tror att alla gudar som samma karaktärsdrag ändå är din gud men om du påstår att alla gudar oavsett hur de beskrivs fortfarande är din gud så saknar du tro på dessa gudar.

Givet det ovan: Du träffar en person som har en vän som är 86 år gammal och man. Du är då övertygad om att denna vän EGENTLIGEN är din 2-åriga systerdotter. Så rimligt är det ungefär.
  • Toboas
    bad gyal skrev 2011-09-15 10:25:01 följande:
    1) Ok, Du tror att jorden inte fanns innan Jesus dog? Även om jorden funnits längre än 3950 år före vår tidsräkning står det inget om, eftersom att det stod att människan kom då. Du tror att jorden och människan skapades på samma gång? Jorden är äldre än människan..

2) Nej, jag baserar min tro på vad jag tror, inte på vad någon bok säger.

3) Det är inte relevant om dom stämmer eller inte, jag bryr mig inte. Men dom som tror på dom anser väl att dom inte skulle ha någon anledning att  ljuga, när det fanns mindre människor skulle jag tro att det va lättare att veta varifrån din släkt kom. Eftersom att tom min pappa vet vem hans farfars farfars far var. Jag har aldrig träffat min farfar...
    1) Vänta nu! För det första så är siffrorna från texten du postade och enligt vår tidräkning så antas Jesus ha dött runt år 33 och enligt judarna så skapades jorden ungefär 4.000 år tidigare. Tror du plötsligt att 3950 år före vår tideräkning utgår från Jesus?

JAG tror att jorden blev till (för att undvika ordet "skapades") för miljarder år sedan och att människan är en produkt av evolutionen. DU är den som postar texter som du tydligen inte ens läst eller förstått ordentligt.

2) Och hur kom du fram till den tron? Du nämner ju specifikt Jesus så man kan ju anta att du ändå baserar din tro på bibeln även om du inte läst den ordentligt själv.

3) Men vilka räknar sin egen släkt till den som nämns i bibeln? När det gäller muntliga historier så kan man se att det finns mängder av fel om hur det såg ut runt år noll jämfört med det man skrev ner mindre än 100 år senare. Att då tro att muntliga historier är korrekta över tusentals år tyder på att man aldrig lekt viskleken som liten.
  • Toboas
    Svantesson skrev 2011-09-15 14:33:54 följande:
    Vad tror du själv på och varför?
    Användarnamn?
  • Toboas
    Svantesson skrev 2011-09-15 16:17:18 följande:
    Var det ett svar?
    Nej, det var en fråga. Ditt inlägg påminde om en annan persons "stil" här på FL så det var därför jag undrade.
  • Toboas
    Anastasia skrev 2011-09-15 22:21:24 följande:
    Men sedan visade det sig (om jag inte har missförstått det helt galet) att Turinsvepningen är en blandning av tyg från olika tider.

Något som skulle vara hyper intressant vore om de kunde klippa bort ett tygstycke närmare själva kroppen. 

Det var ingen färg, det är blod på duken. Här kan du läsa mer om detta!

www.shroudstory.com/faq/turin-shroud-faq-02.h...
    Som har påpekats så stämmer inte ett avtryck från ett ansikte med hur det ser ut på Turinsvepningen.

Om man konstaterar att det är blod eller inte spelar ingen roll eftersom det är en råvara som är lätt att få tag i.

Stötte på en teori som menade att duken var gammal nog men att kyrkan bytte ut provet så det skulle verka som den var falsk. :)
  • Toboas
    Svantesson skrev 2011-09-16 10:54:37 följande:
    Andar  ????
    Menar du demoner?
    Menar du att en av dem är mer sannolik än den andra?
  • Toboas

Man undrar varför han inte styrde undan kulan mot den förre påven...

• Toboas

Jag tycker Agnostinos och AquarisGirls bilder kompletterar varandra fint. Skrattande

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3