bad gyal skrev 2011-09-08 19:54:40 följande:
Det spelar väl ingen roll ifall om du tror på Jehova eller Gud, då du tror på "Gud" blir du lyckligare. Då upplever samma problem som en ateist, men du klarar dig ur problemen lättare. Det vet jag själv, då världen runt om dig är hemsk, kan du genom en tro på Gud veta att det kommer bättre dagar. Du kan leva för Guds skull då.
Forskningen håller till och med med om att då du har en positiv livssyn går det lättare för dig i livet. Så hur kan det vara relevant om du tror på Allah eller Gud?
Jag vet även att om man tror på att äta god mat och äter det blir man lyckligare, det är sanningen, så att du säger att Gud inte finns till någon som tror på Gud är inte vettigt någon stans...
Jag har trott på Gud så länge jag kan minnas, mina föräldrar är inte religiösa, så hur förklarar du det?
Det är en villfarelse och en livslögn att tro på gud, eftersom jag trodde förut och numera vet bättre så kan jag uttala mig i saken. Jag är betydligt lyckligare nu när jag vet i min ryggmärg att jag inte bär skuld till att jag haft min barndom och att jag inte har att göra med hur jag är i mitt DNA eller ser ut eller vilka jag möter i mitt liv. Det är inte prövningar, det är saker som händer bara.
Jag väljer att möta varje ny skitsak som händer utefter hur jag mår just den dagen, inte efter att gud kommer ta hand om mig. Jag väljer utefter min egen gentemot gud förträffliga moral.
Det är relevant när folk sprider lögner som att "gud helar" när det handlar om människans överlevnadsförmåga. Det är relevant när en idiot som Sid Roth lever guldlivet för att stackars satar som TS går på hans förbannad lögner och gärna ger av sina surt förvärvade stålar. Det är definitivt relevant för det stackars barn som nekas blod av sina föräldrar för att deras jävla idiot till gud säger att det är fel.
Jag förklarar dig tro på gud som att du inte vet bättre.