• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Så du TS vet vilka delar man kan skrota? Har gud berättat för dig eller fabulerar du?

• M C
    KristenTjej84 skrev 2011-09-02 08:53:46 följande:
    Därför att dom människor som berättat att Jesus helat dom, ofta känt hans övernaturliga kärlek gå igenom deras kroppar och hjärtan, och på olika sätt sett och eller känt av hans stora kärlek till dom.
    Jag har blivit helad från inre sår jag med, och den känslan av att bli fylld av inre läkedom och frihet efter att Jesus helat går vare sig helt beskriva med ord eller förklaras vetenskapligt, då detta är övernaturligt.

Så i vanlig ordning bara anekdotiska sk bevis?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C

Låter fö som jag känner när jag får en orgasm.
    Just sayin.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-09-02 21:53:32 följande:
    Det kan du göra, men utan Guds godkännande.
    Kan du snälla söta rara förklara för mig på vilket sätt gud ger sitt godkännande till ett äktenskap som ingås idag? Vi förutsätter att det är i en kyrka.
  • M C
    M C skrev 2011-09-02 22:19:04 följande:
    Kan du snälla söta rara förklara för mig på vilket sätt gud ger sitt godkännande till ett äktenskap som ingås idag? Vi förutsätter att det är i en kyrka.
    Kan du snälla förklara detta för mig?
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-09-03 11:20:23 följande:
    bla bla
    Jag frågade inte dig.
    Det var aquarius girl som kom med påståendet och det är henne jag vill ha svar av.
    KristenTjej84 skrev 2011-09-03 12:43:42 följande:
    bla bla
    Kan du snälla förklara på vilket sätt gud ger sitt godkännande till ett äktenskap som ingås? I kyrkan tom?

Jag ger dig en chans till att förklara detta, sen tänker jag slå ner på ditt hutlöst idiotiska resonemang som mjölnir.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2011-09-05 19:12:41 följande:
    Inte alltid patienten varit medveten om att man bett för honom/henne därför kan inte han/ hon medvetet tänka jippii nu ska jag bli bättre..

Och det funkar inte alls - det är även det vetenskapligt bevisat. Du kan ju, om du mot fömodan, vill lära dig något vettigt och sant idag läsa om det på nätet - eller om du känner dig lite seriös och sansad för en gångs skull - i Richard Dawkins bok "the god delusion". Drygt 1800 sjuka människor ingick i detta test så ditt förbannade skitsnack håller inte för en lite vindpust. Ni religiösa dårfinkar bad som fan och inget hände.

Dessutom kan jag tala om för dig lilla madam att äktenskap har vi ingått sen vi bodde i grottor, din sk gud har aldrig farit fram och välsignat ett enda av dem. Du kan alltså ta dina hittepå, dina fantasier och dina droginducerade hallcinationer och finna din frid nånstans där pepparn växer.

Du ljuger så du tror dig själv, det går inte att säga det klarare.
    Om jag inte visste bättre skulle jag säga troll, ingen kan vara så förbannat clueless.
  • M C
    bad gyal skrev 2011-09-08 19:54:40 följande:
    Det spelar väl ingen roll ifall om du tror på Jehova eller Gud, då du tror på "Gud" blir du lyckligare. Då upplever samma problem som en ateist, men du klarar dig ur problemen lättare. Det vet jag själv, då världen runt om dig är hemsk, kan du genom en tro på Gud veta att det kommer bättre dagar. Du kan leva för Guds skull då. 

Forskningen håller till och med med om att då du har en positiv livssyn går det lättare för dig i livet. Så hur kan det vara relevant om du tror på Allah eller Gud? 

Jag vet även att om man tror på att äta god mat och äter det blir man lyckligare, det är sanningen, så att du säger att Gud inte finns till någon som tror på Gud är inte vettigt någon stans...

Jag har trott på Gud så länge jag kan minnas, mina föräldrar är inte religiösa, så hur förklarar du det?
    Det är en villfarelse och en livslögn att tro på gud, eftersom jag trodde förut och numera vet bättre så kan jag uttala mig i saken. Jag är betydligt lyckligare nu när jag vet i min ryggmärg att jag inte bär skuld till att jag haft min barndom och att jag inte har att göra med hur jag är i mitt DNA eller ser ut eller vilka jag möter i mitt liv. Det är inte prövningar, det är saker som händer bara.
    Jag väljer att möta varje ny skitsak som händer utefter hur jag mår just den dagen, inte efter att gud kommer ta hand om mig. Jag väljer utefter min egen gentemot gud förträffliga moral.

Det är relevant när folk sprider lögner som att "gud helar" när det handlar om människans överlevnadsförmåga. Det är relevant när en idiot som Sid Roth lever guldlivet för att stackars satar som TS går på hans förbannad lögner och gärna ger av sina surt förvärvade stålar. Det är definitivt relevant för det stackars barn som nekas blod av sina föräldrar för att deras jävla idiot till gud säger att det är fel.

Jag förklarar dig tro på gud som att du inte vet bättre.
  • M C
    Selfish Geene skrev 2011-09-10 16:48:01 följande:
    oh my fucking god!!!

och "stena dom utanför stadens port" betyder väl förmodligen "ha kuddkrig med bögarna"?
    Nej, det betyder att man ska leka förstenad i hjärnan!
    *palmface*
  • M C
    bad gyal skrev 2011-09-11 11:08:01 följande:
    vem säger att dom var humana för 2000 år sedan? Vikingarna fanns för 1000 år sedan och mördade osv... Men jag förstår inte, vikingarna var inte människor som betedde sig som dom ville, dom betedde sig barbariskt för att Gud ville det!

Vad tänker ni med? Massmord sker för att människan vill mörda, men att dom dödade en person för 2000 år då skyller ni på Gud... 
    Vikingarna trodde på Oden, Tor, Freja och de andra asagudarna. Du vet, din gud, abrahams gud, fanns inte här då.

Massmorden är väl dokumenterade i din bibel, du är väl läskunnig? Du har säkert sjungit sången om Joshua? Vad tror du den handlar om?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3