Selfish Geene skrev 2011-07-14 20:49:19 följande:
Det är inte poängen!
Även om vulkanutbrott kan vara livshotande är det fortfarande felaktigt att påstå att de orsakas av väderflickorna på tv4.
Borrelia smittar inte på de sätt du påstår och är definitvivt ingen farsot
OMG, missade att människan i fråga påstår att borrelia är en farsot!
Användarnamn skrev 2011-07-14 14:11:54 följande:
Jag tar upp om farsoter för människan och du gör allt för att vara otrevlig mot mig.
Förresten vill jag bara säga - för ungefär 90 år sen eller så hade vi Spanska Sjukan här. Det vet du väl? Många
många dog.
Du vet väl att det var AH1N1? Samma stam som den lilla peckliga förkylningen som passerade obemärkt samtidigt som den hysteriska vaccineringen. Det dog typ 3 pers. En vanlig förkylning tar 200 pers
varje vinter.
Grejen med AH1N1 är att den är väldigt smittsam. Om den muterar till en mer dödlig variant så har vi spanska sjukan igen. (onej, hon tog inte upp evolutionen i
gen, jädra vetenskapare!
)
Eller nej, det har får inte. Vi är starkare nu än efter WW1. Vi har tagit vaccin, vi äter bättre. De som dör är de som är väldigt mottagliga för infektioner - vi kan inte värja oss mot döden vettu. Är vi för skröppliga så dör vi av en sabla förkylning, så är det.
Men tack vare forskningen så blir det inte digerdöden eller spanska sjukan igen. Det finns larmsystem, vacciner och allehanda hjälpåtgärder för att förhindra dina katastrofscenarion.
Men du vill inte veta, eller hur?
Beklagar att jag spräckte din lilla bubbla här nu, men världen kommer inte gå under pga en farsot. Vi vet för mycket.