• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Jamo skrev 2011-07-08 15:56:46 följande:
    Mycket?
    A LOT.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-08 19:13:35 följande:
    Jordbävningarna har ökat, ingen mer än ni förnekar det, så vidare resonemang i frågan är onödig.
    Öhum, minskat menar du väl?
    Som i att det är inte lika djävligt idag som när jorden skorpa bildades - då när inget levande fanns.

Meeen å andra sidan förväntar jag mig inget mer än total okunskap från din sida. Du kan inte det här. Beklagar.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-08 20:46:41 följande:
    Den har ökat de senare åren sedan vi börjat med rovdrift och det är det vi pratar om..
    Nej, det är inte ens i närhten lika många nu som när skorpan bildades.
    *upprepar mig*
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-11 18:45:36 följande:
    Vad har det med något att göra ?
    Vad har ditt svammel med någonting att göra?
  • M C
    Jamo skrev 2011-07-12 17:46:07 följande:
    Och fortfarande inget svar.....? Kan du inte svara eller?
    *nynnar*
    Som en boll kommer jak tillbak till dig, som en boll kommer jak tillbak tll dig hehe he he hej.
  • M C
    Selfish Geene skrev 2011-07-12 22:37:33 följande:
    du kan väl iaf radera delarna som är uppenbart felaktiga!? (tex borrelia-tramset)
    Du orkade läsa igenom!

Men jag noterade även en sak om penicillin - att vi fått virus som är resistenta beror på att folk inte tar sina piller hela kuren ut. Inte penicillinet som sådant.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-13 23:35:18 följande:
    Vad säger du om det som faktiskt händer i nature olika farsotor e t c.
    Ja, som att vi faktiskt överlever nu.
    Har du nån kommentar på det?
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-14 13:52:17 följande:
    Vi överlever och många dör i onödan och vlre kommer att dö i allt större farsoter.
    Ja, men hur många dör i onödan nu jämfört med för säg tjugo år sen? Eller femtio? Eller 2000 år sen?

Tänk efter nu för fan.

Och NEJ, farsoterna blir inte större. Vi blir fler.
  • M C
    Selfish Geene skrev 2011-07-14 20:49:19 följande:
    Det är inte poängen! 
    Även om vulkanutbrott kan vara livshotande är det fortfarande felaktigt att påstå att de orsakas av väderflickorna på tv4.

Borrelia smittar inte på de sätt du påstår och är definitvivt ingen farsot 
    OMG, missade att människan i fråga påstår att borrelia är en farsot!
    Användarnamn skrev 2011-07-14 14:11:54 följande:
    Jag tar upp om farsoter för människan och du gör allt för att vara otrevlig mot mig.
    Förresten vill jag bara säga - för ungefär 90 år sen eller så hade vi Spanska Sjukan här. Det vet du väl? Många många dog.
    Du vet väl att det var AH1N1? Samma stam som den lilla peckliga förkylningen som passerade obemärkt samtidigt som den hysteriska vaccineringen. Det dog typ 3 pers. En vanlig förkylning tar 200 pers varje vinter.
    Grejen med AH1N1 är att den är väldigt smittsam. Om den muterar till en mer dödlig variant så har vi spanska sjukan igen.  (onej, hon tog inte upp evolutionen igen, jädra vetenskapare! )

Eller nej, det har får inte. Vi är starkare nu än efter WW1. Vi har tagit vaccin, vi äter bättre. De som dör är de som är väldigt mottagliga för infektioner - vi kan inte värja oss mot döden vettu. Är vi för skröppliga så dör vi av en sabla förkylning, så är det.
    Men tack vare forskningen så blir det inte digerdöden eller spanska sjukan igen. Det finns larmsystem, vacciner och allehanda hjälpåtgärder för att förhindra dina katastrofscenarion.
    Men du vill inte veta, eller hur?

Beklagar att jag spräckte din lilla bubbla här nu, men världen kommer inte gå under pga en farsot. Vi vet för mycket.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-20 22:32:57 följande:
    Och vad är målet för dig?
    Någon måste ha makten att uppväska och då ställer denne någon krav, i annat fall skulle det bli som nu igen.
    Måste ha?
    Nä, det måste ingen.
    Ingen måste någonting, någonsin. Vi väljer att göra saker, tex tro på dumheter som att någon "måste ha" makten att åtreuppväcka liv.

Du föds, sen lever du det liv du vill, sen dör du. Förhoppningsvis var livet roligt. The end.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3