Rundown skrev 2011-03-10 23:23:31 följande:
Det må kännas rätt för dig, men det betyder inte att det är sant. Du är alltså inte öppen för att du kan ha fel?
Du har ingen kommentar till mina övriga frågor utan fortsätter glatt som att inget har hänt? Hur resonerar du kring det jag sagt om vittnesmål och liknande då... är allt sant som bekräftar det du redan tror på, och allt som pekar på motsatsen är automatiskt osant? Hur tror du världen hade sett ut om vi alla gick efter den "principen"?
Nej jag är inte öppen för att jag kan ha fel, då jag vet att jag funnit rätt:)
jag som kristen har tagit emot den helige anden då jag valde att följa Jesus.
Då jag har den helige anden med mig, så är ett av hans funktioner att vägleda mig, bort från den han inte
gillar och som inte är från Gud och fram till det som är bra och kommer ifrån Gud.
Andra religioner, med sina ritualer, sånger, ramsor, sätt att tillbe osv känner jag direkt att det är fel då jag lyssnar eller läser om detta, även i fall då jag sett detta i TV. Oavsett hur vackra & ljusa religionerna verkar, så finns det ändå något som fattas, och något som gör att det känns fel.
Så vitt jag vet så finns det INGEN annan religion, där personen man tillber, skulle ha offrat sitt liv, som syndfri för att människor ska få sina synder förlåtna och komma nära Gud igen, förutom just kristendomen.
Där det inte finns någon Jesus, finns det inte heller förlåtelse, nåd eller frihet från synd..
dock så vet jag att det finns religioner med fina riktlinjer att leva efter, att respektera livet och sina medmänniskor te x.
Jag hoppas du fått svar på dina frågor nu.:)
För övrigt kan jag påpeka att när jag var yngre och mådde dåligt, och sökte efter Gud så var det Jesus som visade sig för mig, inte Buddha, inte Muhammed eller någon annan, utan just JEsus, och hans kärlek har strålat i mitt liv och många miljoner andras på ett starkt och övernaturligt sätt.
Och han har helat människor och återställt lemmar, öron och till och med gett människor som aldrig haft ögon helt nya perfekta ögon. Så Gud är inte "snål", inte min Gud i alla fall:)
http://www.christian-faith.com/forjesus/true-stories-testimonies-of-jesus-christ