-
Lärde du dig något nytt? Det måste du gjort mtp vad du forfarande kläcker ur dig för dumheter - men troligtvis var det som i vanliga fall. Du läser inte och hänvisar till nån egenutnämnd frälsare.KristenTjej84 skrev 2011-06-21 19:28:19 följande:Tack själv för att du underhållde mig då du debatterade med andra för en gångs skull:)
-
Jag fattar inte att ni orkar, jag säger bara det. Användarnamns fenomenalt korkade inlägg "bevisa att gud inte finns" säger mig allt jag behöver veta. De är räddningslöst förlorade i hittepåets dimslöjor. Inga rationella och logiska bevis kommer någonsin tränga in där.
Faktum är att jag gav upp på den här tråden för månader sen, jag återgår till det stadiumet tror jag.
Bye bye och trevlig hednisk midsommar!
-
Facebook? Flashback?Användarnamn skrev 2011-06-25 17:16:55 följande:Anvaänder mest FB men Gud som är allsmäktig kan hålla sitt ord rent i alla Biblar..
Nu ser jag på ditt sätt att skriva att du är ett fd JV ? -
Problemet som jag ser det är att du inte använder den hjärna du har, du bara upprepar vad andra säger/har sagt som en liten vältränad ara. Det blir inte kommunikation, diskussion eller ens debatt då - det blir "användarnamn mässar".Användarnamn skrev 2011-06-25 14:51:51 följande:Nej, jag tror och försvarar Bibeln, sedan får du ha din icke tro om du vill, men prata då inte i det du inte försyår och ta upp min durbara tid med dravel.
Hej med dig tills du blir serös och inte bara hånar andra som inte tror som du.
Det som är eftersträvansvärt, det som givit oss alla fördelar, är att vi kan lösa problem, tänka logiskt och lägga ihop ett och ett - det gör man öht inte när man rabblar bibeln eller koranen. Det kallas för mekanisk inlärning och ger absolut ingenting mer än kanske nåt rätt i TP. -
JV är jehovas vittnen - användarnamn har varit med där med är nuförtiden inte välkommen pga sina ortodoxa föreställningar. Rätta mig gärna om jag har fel!Jamo skrev 2011-06-25 18:33:15 följande:Gjorde bort mig för att jag inte fattade en förkortning? Har mina aningar men men....
-
Jag har varit mer insyltad tyvärr, men det är en historia för en annan tråd.Jamo skrev 2011-06-25 21:52:22 följande:Det jag misstänkte. Gav mig i alla fall ett gott skratt, är en total ateist och har alltid varit det. Gick i söndagsskola för där fick man kakor, närmaste religiositet jag kommit förutom att jag tycker om att läsa det ur ett historiskt perspektiv.
Goda skratt är enda anledningen till att hänga på FL! -
...och ateisterna tenderar att gå vinnande ur striden.Användarnamn skrev 2011-06-26 23:25:04 följande:Samtliga på dessa bilder är ateister!
Frågor på det? -
Jag tror det är lungt på den fronten (att man vet hur det ska sluta alltså) eftersom hela konversationen och dess slut är 100% historier som förekommer inne i en människas hjärna. Dvs fria fantasier av varierande verklighetsgrad beroende på hur mentalt sunda de är.
-
Personligen tycker jag det är väldigt bra att vi människor har bättre moral än den där gud.
-
Så de gigantiska jordävningar som skapade klippiga bergen, alperna och vår egen skandinaviska bergskedja med högsta topp i norge är pga människan? Som alltså inte ens fanns då?Användarnamn skrev 2011-07-07 13:42:43 följande:Det kopiäsa oljeupptagen, gruvdriften etc som skapar obalans.
Jag bara kollar hur ignorant du är.