Inlägg från: Noun |Visa alla inlägg
  • Noun

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-03-28 23:18:51 följande:
    Nej jag tror inte hon hade ansett att det har med bönesvar att göra ifall hon halkat och brytit benet, då hon precis som alla som fått förbön och upplevt helande från Gud märkt att Gud inte är ute för att skada människor utan hela och befria.  Han skulle aldrig te x ta o knuffa människor så att de slår sig.
    Känner man Jesus så vet man att han är fylld av kärlek till en och att han absolut inte på några vilkor alls är ute efter att skada en.
    Gud såg att hon hade en skada i svanskotan också, och ville göra helandet fullständigt därför blev hon helad helt.

Känner du Jesus, personligen?
  • Noun
    Selfish Geene skrev 2011-12-28 23:52:31 följande:
    ja, det gör jag

Dessutom ser jag att Gud förmodligen inte har något med världen att göra, men att religiositet orsakar omätbara mängder lidande och att vidskepliga människor som du själv sitter passiva i väntan på att en osynlig fadersfigur ska lösa alla problem.

Wake up and smell the coffee! Du har ingen annan än dig själv och dina medmänniskor att förlita dig på.

Jo Koranen. Vi förvaltar idag inte jorden som vi är ålagda att göra.
    Paradiset ligger under mödrarnas fötter.
  • Noun
    Trekk skrev 2011-12-29 14:45:14 följande:
    Du kan inte på fullt allvar mena att kristendomen inte bygger helt och hållet på den gudomliga treenigheten och att de kristna tror på och följer detta.

Nåväl, jag vill ändå tacka dig stort för de svar du ändå givit samt din vilja att försöka förklara din ståndpunkt! 

Visst finns kristna som inte tror på treenigheten! Användarnamn är absolut inte ensam om det.
  • Noun
    Trekk skrev 2011-12-29 14:59:46 följande:
    Jag håller med dig om att planeten Jord helt klart över lag kan administreras bättre, men vad menar du med att vi är ålagda att göra det?

OCH SE, din Herre sade till änglarna: ”Jag skall tillsätta en ställföreträdare på jorden.” [Änglarna] sade: ”Skall Du tillsätta någon som stör ordningen där och sprider sedefördärv och [till och med] utgjuter blod, medan det är vi som sjunger Ditt lov och prisar Ditt heliga namn?” [Gud] svarade: ”Jag vet vad ni inte vet.” (2:30)

Ja, Vi sade: ”Bort, alla, härifrån! Men vägledning skall helt visst komma er till del, och de som följer Min vägledning skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem.” (2:38)

Det handlar om allt från materialism till vad som behövs för att få slakta ett djur.

Som vi idag lever förbrukar vi jordens resurser i snabbare takt än vi producerar. Det är upp till oss att underkasta oss Allah(swt) vilja och ändra på detta.

For each (such person) there are (angels) in succession, before and behind him: They guard him by command of Allah. Verily never will Allah change the condition of a people until they change it themselves (with their own souls). But when (once) Allah willeth a people's punishment, there can be no turning it back, nor will they find, besides Him, any to protect.(13:11)

• Noun
    Trekk skrev 2011-12-29 15:48:57 följande:
    Om man inte tror på treenigheten så är man i varje fall inte protestant eller katolik, om det finns någon avart/kult av kristendomen där man plockat bort gud, jesus o den helige anden vågar jag inte yttra mig om, men det kan mycket väl tänkas. Men för en vedertagen kristen som grundar sin tro på det gamla och eller nya testamentent går det inte att förkasta treenigheten utan vidare.
     Eller rättare sagt, givetvis går det alldeles utmärkt o många förkastar redan idag större delar av gamla testamentet o till o med de tio budorden. men då är man ju inte på något vis en rättrogen kristen, eller ens kristen även om man kallar sig för det. Att kalla sig för något innebär ju inte per automatik att man är det per definition. Om definitionen av en kristen är "en person som själv kallar sig för kristen" så är givetvis min ståndpunkt irrelevant 

Nej, då är man inte protestant eller katolik, det har du rätt i.

En kristen som grundar sin tro på GT kan såklart strunta i treenigheten och fortfarande tro på kristus.   

• Noun
    Trekk skrev 2011-12-29 18:11:03 följande:
    Tackar för citaten, jag  vet väldigt lite om vad som exakt står i Koranen då jag inte har läst den. Då är jag med på vad som menas med det.

En (kanske lite märklig) fråga som jag alltid undrat hur troende ställer sig inför. Hur är man säker på att ens egna religion är den rätta då så många andra religioner gör gällande att just deras väg är den enda sanna? Jag menar inte att du ska bevisa för mig att det är så eller något, jag bara undrar om/hur Koranen förklarar detta? Är det som i bibeln där det är guds ord för att det är guds ord, punkt slut o i säng utan efterrätt! :P eller är det mer som i Zenbuddhismen där man inte bekymrar sig så mycket om vad andra har för sanningar utan mer fokuserar på filosofi snarare än dogmatiska regler? 

Jag var ateist i många år, trots att jag är född i ett muslimskt land. Anledningen till att jag blev troende är främst pga naturvetenskapliga studier.

Sedan är Den Heliga Koranen en mirakel på fler vis, men jag gav dig här den korta versionen.   
  • Noun
    Trekk skrev 2011-12-29 21:39:54 följande:
    Intressant, hur var det för dig att vara ateist? Blev du respekterad detta till trots? Riktigt nice i så fall : ) Om inte, var det något som du höll inne med.

Naturvetenskapliga studier som fick dig att bli troende, låter minst sagt intressant måste jag säga. Ska genast läsa vad du har skrivit :) 

Som "Användarnamn" redan skivit var det inte jag som gav dig den innehållsrika texten.

Respekterad vet jag inte om jag ska kalla det. Min far sörjde- min familj är väldigt troende till skillnad från många från mitt hemland.

• Noun
    Agnostino skrev 2011-12-31 22:26:33 följande:
    Korrektion. Om inte vetenskapsmän var NYFIKNA skulle man aldrig vilja ta reda på fakta.

Om muslimer inte är nyfikna får dom inte reda på fakta.
  • Noun
    Agnostino skrev 2011-12-31 22:34:31 följande:
    Det gäller väl alla? Frågan är var och hur man tar reda på den faktan.

Är det frågan? Är inte fakta fakta?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3