beccagranen skrev 2010-02-24 12:26:52 följande:
Jag gissar på att ni äter vanlig husmanskost och lite större portioner än vad ni borde. Frammåt kvällen så åker gottigheterna fram lite oftare än vad de borde. För mycket kcal för en dag och för lite motion resulterar i övervikt. Ibland unnar ni er en burgare eller pizza. Har jag rätt eller fel?
Nä, middagsmat äter jag en portion av.
Sen i övrigt kan min dag ha bestått av ingen frukost, möjligen 2 mackoro mjölk till lunch...middag som sagt o 2 mackor o mjölk till kvällsfika.
En o annan chokladbit har åkt ner i min mage oxå.
Ja pizza o burgare äts 1-2 ggr i månaden.
Nu fuskar jag visserligen med Allevo till frukot o lunch, äter mellanmål, middag (en ännu mindre portion än tidigare o mer grönsaker). Kvällsfika är fortfarande min last men jag försöker äta hårt bröd istället för vitt bröd.
Mjölk har jag nästan helt slutat med vilket jag drack stora mängder av förut. Nu dricker jag vatten till måltiderna.
Lördagar är min ätdag då jag unnar mig saker.
Jag promenerar ca 5 km om dan dock ej nu när det är -30 grader eftersom det är för kallt för Hedda.
5 km är visserligen inte mycket, jag vet det. Men är något iaf.
Ska jag fortfarande brännas på bål för att jag är fet?
Mina barn, ja den äldsta nu då eftersom Hedda är förliten, får ofta höra att det är viktigt att röra sig, att äta regelbundet (hon älskar grönsaker!) o att det är inte är häslosamt att vara så tjock som är jag.
Hennes vikt är helt normal.
Hon går ca 2½ km om dan ska tilläggas.
Så där, bränn mig nu.