• PennyD

Till er som inte kan gå ner i vikt

Hurley skrev 2010-02-24 11:00:43 följande:
     Jag vet att det finns ett fåtal människor som har någon form av sjukdomsbild som gör att de inte kan gå ner men det är ytterst få. De flesta blir tjocka av det de stoppar i munnen. 
    Jag tvivlar på att de är ytterst få, min uppfattning är den rakt motsatta, att bortsett från de med somtaiska sjukomar så lider i princip alla med vikt och eller ätproblem av någon form av psykisk störning.

Att utsätta sig själv för någon form av hälsofara, är självdestruktivt och då förmodligen ett tydligt tecken på psykisk ohälsa.
  • PennyD
    PennyD skrev 2010-02-24 23:52:02 följande:
    Jag tvivlar på att de är ytterst få, min uppfattning är den rakt motsatta, att bortsett från de med somtaiska sjukomar så lider i princip alla med vikt och eller ätproblem av någon form av psykisk störning. Att utsätta sig själv för någon form av hälsofara, är självdestruktivt och då förmodligen ett tydligt tecken på psykisk ohälsa.
    Bra sagt.
  • PennyD
    PennyD skrev 2010-02-24 23:58:36 följande:
    Bra sagt.
    Instämmer.
  • PennyD
    drever skrev 2010-02-25 00:12:50 följande:
    skulle inte bli särskilt förvånad om jag gick in på ts sida och det stog debattör .....jojojojojjo vi vet all vad e det för slags några. själv går jag inte ner trots mina tre siffriga 127 kg there i said it varsegod låt fördommarna hagla jag är beredd.  För min egna del sitter det i mat och ångest problematik som hängt med sen skolålderns härliga dagar i form av mobbing dagligen hur ful fet tjock osv jag är.  så får självförtroendet en rejäl törn som är mkt svår att reparera för mig ,    och det har tagit sif uttryck alltid i mat även om jag inte märkt det förens nu lika mkt som jag hatar den lika mkt vill jag ha den,   ångest på det osv sen snurrar man runt där i en cirkel av äckel njutnings ångest känslor....... antar att det bara ä'r att rycka upp sig?
  • PennyD
    onoff skrev 2010-02-25 00:44:20 följande:
    men från början är vi ju alla lika stora! nångång lär man ju ha gått upp i vikt för att komma upp i 100 kg´s klassen!
    När är från början? Inte vid födseln antar jag? Och generna, de gör ingenting menar du?
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt