Inlägg från: LyckligtSlut |Visa alla inlägg
  • LyckligtSlut

Till er som inte kan gå ner i vikt

Hmm, ja, just nu vet jag faktiskt inte varför jag inte går ner i vikt. Gick upp från ca 35 kg till över 80 kg efter anorexi/bulimi jag hade i över 15 år. Har gått fyra, fem år nu. Läkarna sa hela tiden att jag äter normalt så det stabiliseras efter tiden och jag ska få normalvikt igen. Har gått rätt lång tid nu. Ska på någon utredning för det och de säger att jag äter för LITE, 1000-1500 kcal per dag, med tanke på att jag rör mig rätt bra.

Jaja, får se hur det blir. Men man kan ju inte jämföra med någon som självvalt levt på svält (och här snackar vi riktig svält, inte som det ts skrev om utan ingen mat alls) och förstört sin kropp, än en normaltjock person.

Jag blir helt tossig av socker och för mycket kolhydrater så undviker det.

Eftersom jag är skitlång så är det inte SÅ farligt som jag väger, men får se om läkaren har råd. Är mest sur för att ätstörningarna fortfarande verkar sabba min fertilitet.

Ska ändå försöka gå ner i vikt nu med mer träning. Får ibland ryck att jag ska börja ta någon svältdiet, men nej, då sabbar jag mer. Har idag ätit tre vanliga skivor bröd med kalkonpålägg och bregott. Är sjukt mätt,så nja, jag tror inte jag äter SÅ mycket.

Men något gör jag ju fortfarande fel.

• LyckligtSlut

Men vad taskiga många är mot TS. Hon har många bra poänger. Oftast är det väl precis så eller? Man äter nyttigt och tränar och lider, kämpar för att lägga om kosten och så är det bättre.

Jag lever inte heller perfekt och fortfarande har lite övervikt, trots min sjukdomsbakgrund. Efter mina förutsättningar, då jag själv sabbat fettförbränningen och haft sköldkörtelsinfektioner och ätit massa mediciner, borde jag kämpa mer antagligen. Det ska jag be läkaren hjälpa mig med. Jag gör ju något fel om jag flyger upp i vikt av allt, men det är väl mitt ansvar och beslut att nu ta reda på varför det är fel.

Alla är såklart olika, men att skylla på socker/matberoende förstår jag inte riktigt. Blir ni nekade hjälp för det gång på gång?

Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt